Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 11. oktoober 2019

LEONHARD WEISS reorganiseeris ettevõtted, et saada tugevamaks

Eestis taristuehituses mitmel rindel tegutsev Saksamaa kontsern LEONHARD WEISS viis aasta esimesel poolel lõpule Eesti ettevõttete reorganiseerimise protsessi, mille käigus muutus lihtsamaks juhtimisahel ning ühendati ettevõtete kogemused, käibed, masinapargid ja professionaalsed meeskonnad.

LEONHARD WEISS BALTIC HOLDING OÜ-ga liitusid elektrivõrkude valdkonnas tegev LEONHARD WEISS ENERGY AS ja rööbasteede renoveerimisega tegelev LEONHARD WEISS RTE AS, kes on äriregistrist kustutatud ning ühendettevõte tegutseb edaspidi ärinime LEONHARD WEISS OÜ all, pakkudes tööd 460-le inimesele. Teedeehituse ja korrashoiu valdkonnas tegev LEONHARD WEISS VIATER OÜ jätkab ühendettevõtte tütarfirmana.

Tapa-Narva raudteeliini renoveerimistööd

2011. aastal Eesti turule sisenenud Saksa pereettevõte LEONHARD WEISS tegutseb eestlaste kureerimisel kõigis Balti riikides ja ka Soomes. Projektipõhiselt peetakse silmas samuti Skandinaaviamaade turgusid. Põhilisteks tegevusaladeks on raudtee-ehitus, elektrivõrkude ja alajaamade rajamine ning hooldus, teede ehitus ja korrashoid ning inseneriehitus.

LEONHARD WEISS Eesti ettevõtete ühendamise eesmärgiks oli selgema ja efektiivsema toimimismudeli loomine. Muudatuste järel jäid kõik klientide ja koostööpartneritega sõlmitud lepingud õigusjärgluse alusel kehtima.

„Ühest küljest järgime nüüd meie Saksa emafirma struktuuri loogikat, kus põhitegevuste eest vastutavad äridivisjonid. Teisalt tegime juhtimisstruktuurid lihtsamaks, ettevõtte tugifunktsioonid on nüüd tsentraliseeritud. Erinevate ettevõtetena tegutsemisel eksisteerivad teatavasti juba täiesti objektiivselt mõningased administratiivsed barjäärid ja formaalsused. Konsolideerumine toimus nii töötajate, masinapargi kui ka majanduslike näitajate osas. Oleme nüüd suurem firma, paremini valmis suuremahulisteks ja erinevaid valdkondi hõlmavateks projektideks. Oleme paremas seisus ka hangetel kvalifitseerumise osas, kus teatavasti käibenumbrid ja varasemad kogemused on väga olulised,” selgitab LEONHARD WEISS OÜ juhatuse liige Arvo Smiltinš.

Tartu ajaloolise sadamaraudtee demontaaž

Käed-jalad tööd täis

Enam kui 70 miljoni eurose aastakäibega LEONHARD WEISS OÜ saab tööd kas hangete või neile esitatud hinnapäringute teel. Aina enam soovivad tellijad saada täisteenust, mis tähendab, et pakkujad peavad tagama kogu tööde valmimiseks vajava ahela toimimise, sealhulgas ka materjalide tarne. Kuna grupis on kaetud nii teedeehituse, inseneriehituse, raudteede kui ka elektrisüsteemide valdkonnad, siis saab LEONHARD WEISS osaleda ka väga komplekssetes hangetes.

Smiltinš toob välja, et firma teostab praegu AS Eesti Raudtee tellimusel töid näiteks Tapa - Tartu ja Tapa - Narva raudteelõikude renoveerimisel. Leedus on AB LIETUVOS GELEŽINKELIAI tellimusel koos kohalike partneritega käsil Rail Balticu Kaunas – Palemonas raudteelõigu rekonstrueerimine. Energeetika valdkonnas hooldame raamlepingute alusel Elektrilevi OÜ seitsme piirkonna elektrivõrke ning osaleme Elering AS tellimusel suurprojektides Harku – Lihula – Sindi 330kV ja 110V ning AS Augstsprieguma Tikls tellimusel Eesti – Läti vahelise ühenduse 330kV kõrgepingeliinide ehitusel. „Tegemist on kogu Eesti mõistes ajalooliste projektidega - nende suurem eesmärk on siduda Eesti elektrivõrk Lääne - Euroopaga. See on nagu Rail Baltic 2.,” ütleb Smiltinš.

Harku-Lihula-Sindi kõrgepingeliini ehitus

Eesti haru laiem tegevus

2011. aastal otsustasid sakslased Eesti kasuks, kuna meie ärikultuur osutus neile meelepäraseks. Nii ongi firma regiooni peakorter siin ning Eestist juhitakse ka LEONHARD WEISS tegevust Leedu, Läti ja Soome turgudel. Skandinaavia poolelt on ette näidata hea kogemus raudteetöödel Norras. Juba lähiperspektiivis kasvab raudteetööde maht Leedus, kus õnnestus võita raudtee hooldustööde hange Kaunase piirkonnas.

„Soomes ja Leedus on meil tütarettevõtted, aga töid teeme seni põhiliselt Eesti ressurssidega. Leedus on just praegu arendamisel suurem kohapealne võimekus, sest meil on õnnestunud võita mitmeid raudtee-lepinguid. Eestis on LEONHARD WEISS OÜ peamisteks tugipunktideks Tallinn, Tapa ja Tartu,” selgitab ta.

Tulevik huvitav

Ehkki LEONHARD WEISS-i tegevus Balti riikides sõltub palju sellest, milline on seis eurorahadega, ei tundu tööd sugugi lõppevat. Käesoleva rahastus-perioodi lõppu on kuhjunud mitmed suuremad tööd iseäranis Lätis, et euroraha ikka õigeaegselt kasutatud saaks. Siis aga terendab Rail Baltic ning ka Eesti suur plaan raudtee elektrifitseerida. Lisaks uutele arendustele vajab tähelepanu olemasolev raudteevõrgustik – näiteks rongide kiiruse tõstmine kuni 160 km/h toob kaasa vajaduse nii mõndagi kohendada nii rööbaste-liiprite, kui ka juhtimissüsteemide vallas. Huvitavateks teemadeks on muidugi ka Tallinna - Helsingi tunnel, kui see kunagi reaalsuseks saama hakkab ja põhimaanteede neljarealiseks ehitamise PPP projektide arutelu.

„PPP teel ehitamine ei ole iseenesest just enneolematu, see võimaldab kaasata lisaraha ja kiirendada plaanide realiseerimist, kuid läheb kindlasti kallimaks kui riigi poolt otse finantseeritavad lahendused. Tavapäraselt kestab tänapäeval ehitus ise reeglina juba lühemalt kui eelnevalt kogu paberimajanduse korda ajamine. PPP korras ehitamisel võiks eeldada suuremat paindlikkust ja vähem bürokraatiat. Kõik suuremahulised projektid mõjutavad ehitusturgu, pakkudes väljakutseid - meie ehitajana saame igasugust ehitust ainult tervitada,” ütleb Smiltinš.

Eesti-Läti 3. 330 kV elektriühenduse masti püstitamine Lätis

Rail Balticat oodates

Loomulikult ootavad ehitusturu osalised pikisilmi seda, mis ja millal saab Rail Balticust. LEONHARD WEISS kontserni seisukohalt on oluline, milliste lõikudena, kuidas struktureerituna ja millise ajakavaga hanked tulema hakkavad. Alles seejärel saab täpsemalt otsustada hangetel osalemisega seotud üksikasjad. Ressursside mobiliseerimist tuleb selle projekti raames palju ning Saksamaa emaettevõttele toetudes on LEONHARD WEISS OÜ siin usutavasti heas positsioonis, kuna saab kaasata Euroopa standarditele vastava raudtee ehitamise oskusteave ja masinapargi.

„Keegi ei hoia tehnikat ja inimesi niisama ootel - nende mobiliseerimiseks on tarvis piisavat eelinfot ja aega. Rail Balticu, nagu ka iga teise suurprojekti edu eelduseks on hea hankealane planeerimistegevus. Kuna raudtee tuleb Euroopa laiuses, siis suur osa selle rajamiseks vajalikku tehnikat tuleb väljastpoolt Eestit. Meie grupis on olukord lihtsam, sest emaettevõte on Saksamaal ning tütarettevõtted ka Poolas ja Tšehhis. Sealt oleks sobivat tehnikat leida, kuid siinkohal mõjutavad olukorda juba ka nende kohalike ehitusturgude olukord ja tööplaanid,” ütleb Smiltinš.

Niisiis on LEONHARD WEISS OÜ valmis osalema mitmetes piirkonna väga olulistes protsessides. Tugevamana kui varem.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785