USAsse eksportivad ettevõtjad: viimaste kuude kartused realiseerusid
Eesti ettevõtted tõdesid USA tollide kehtestamise peale, et nüüd sõltub kõik sellest, kuidas Ameerika Ühendriikides nende 20% kallimad hinnad vastu võetakse. “Ei tahaks istuda ja oodata, aga seekord peab.”
Aastas miljonite eurode eest USAsse eksportiv Balti Spoon jälgib järgmised kuu aega rahulikult, mis päriselt saama hakkab. Ettevõtte juht Edmund Smolarek hindas, et tariifid mõjuvad pigem bumerangina halvasti USA-le endale, kellel on raske Euroopa materjale ja toodangut asendada, kui sisuliselt kogu maailma import sai nende jaoks hinnatõusu.
Foto: Raul Mee
Spoonitootja Balti Spoon juht ja ja selle emafirma Möhring Groupi asepresident Edmund Smolarek tõdes Äripäevale, et tema tugevus ei ole istudes oodata ja teed juua, aga nüüd on ka tema juhatusele öelnud, et just seda tuleb teha järgmised kuu aega.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.