Taristuehituse Liidu 4 teemat europarlamendi saadikutele
Riigikontroll tõi 2022. aasta aruandes välja, et praeguse tempo ja rahastuse juures ei suuda Eesti riik täita oma Euroopa Liidule antud lubadust ehitada TEN-T maanteed välja aastaks 2030.
Taristuehituse Liidu juhatuse esimehe Indrek Pappeli sõnul on Eestil Euroopa Liidu liikmena kohustus tagada oma elanikele head ühendused Euroopaga.
Foto: Andras Kralla
Taristuehituse Liidu hinnangul peavad värskelt europarlamenti valitud Eesti saadikud seisma seal ka selle eest, et teetaristusse tuleks rohkem investeeringuid, mille abil tagada parem ühendatus Euroopaga ja suurem julgeolek ning toetada seekaudu ka innovatsiooni teehoius.
Eesti Taristuehituse Liidu hinnangul tuleb Eesti huvide esindamisel Euroopas olla ambitsioonikam ning jõulisemalt peab rääkima Eestist kui piiririigist, mis vajab julgeoleku ja vajalike ühenduste investeeringuid taristusse.
Elamuarendusse sisenev Restate teeb esimese sammu Kohilas ja alustab koos ehitusfirmaga Mitt & Perlebach 18 ridaelamu rajamist, tuues üheks põhjuseks alevisse oodatav Rail Baltica peatus.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.
Selle hoone ehitust alustati 1936. aastal, esimene tööpäev oli majas 5. märtsil 1938. Toonastest hoonesisestest ehitustöödest tegid suurema osa Võru tööstuskooli õpilased.