Viimsi vald sai toetust uudse teekatendi loomiseks
Riigikantselei otsusega eraldatakse Viimsi vallavalitsusele, transpordiametile ja Eesti Taristuehitus Liidule 1,55 miljonit eurot avaliku sektori innovatsioonivõimekuse programmist, mille raames valmib Randvere teel keskkonnasäästlik teekatend.
Asfaldi panekul hakatakse katsetama uusi materjale.
Foto: Julia-Maria Linna
Teedeehitusega kaasnevad olulised kasvuhoonegaaside heitmed, mida saab vähendada, kasutades nt väiksema süsinikujalajäljega materjale. Soovitakse asendada asfaldis võimalikult suures ulatuses bituumen, millega seonduvad lisaks soovimatule keskkonnamõjule ka periooditi kättesaadavuse probleemid ja hinnakõikumised.
Ülemiste keskuse parklas suvel alanud oluline koormustest osutus edukaks. Nüüd läks käiku veelgi ambitsioonikam plaan, mis vähendab asfaldi süsinikujalajälge 85% võrra. Omaette küsimus on, kuidas peab roheasfalt vastu talvel.
700 ruutmeetrit Ülemiste keskuse parklast kaeti teisipäeval roheasfaldiga, milles kasutatavat ligniini toodab Eesti firma Fibenol. Kui katse osutub edukaks, kaetakse aegamööda ka ülejäänud parkla just roheasfaldiga.
Garaažiuste ja teiste tõstanduste alla tekkivad külmasillad ning ilmastiku mõjul siseruumidesse sattuv sadevesi on aastaid olnud probleemiks paljudes tootmis-, tööstus- ja kaubandusettevõtetes. Lahenduseks on SOJLO®, mis pakub kaasaegseid energiatõhusaid külmasillavabasid uksekünniseid.
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.