Ülemiste keskuse parklas suvel alanud oluline koormustest osutus edukaks. Nüüd läks käiku veelgi ambitsioonikam plaan, mis vähendab asfaldi süsinikujalajälge 85% võrra. Omaette küsimus on, kuidas peab roheasfalt vastu talvel.
Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits märgib, et suvel maha pandud roheasfaldile pole seni midagi ette heita. Foto: Liis Treimann
Roheasfalt on asfaltbetoon, mis on toodetud kasutades mittefossiilset päritolu kütust ning kus osa bituumensideainest on asendatud taastuvast allikast pärit ligniiniga, mida saadakse kasepuidu jääkidest.
Kui riigil jätkub tervet mõistust, et mitte tõmmata lähiaastatel teedeehituse rahastus miinimumini, suudetakse ehk see Eestile väga oluline valdkond veel päästa, loodab Eesti Taristuehituse Liidu värske juhatuse esimees Indrek Pappel.
Värske Taristuehituse raporti andmetel kahanes eelmisel aastal teede ja platside ehituses müügitulu 9 protsenti ja sektori koondkasum lausa 64 protsenti, mis tähendab langust 2018. aasta tasemele. Vaata Äripäeva Infopanga koostatud edetabelit 2022. aastal enim müügitulu teeninud ettevõtetest ja kui palju nende kasum kahanes või mõnel isegi veidi kasvas.