Ehitajad pingutavad Vanasadama trammiliini valmimise nimel
Vanasadama trammiliini ehitusel käivad viimased tööd, et 2. ja 4. trammiliinid esimeseks koolipäevaks taas käivituks. Igapäevaselt töötab objektil üle 200 inimese, sel nädalal tehakse töid ka öösiti. Esimene testsõit toimub 31. augustil.
Tallinna tee-ehitus, torustike ja kommunikatsioonide uuendus ja trammitee ehitus. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
Foto: Andras Kralla
„Teeme kõik selleks, et 1. septembril oleks võimalik trammiliiklus Gonsiori-Kivisilla ja Narva maantee-Hobujaama ristmikel avada. Linna südames ehitamine on keeruline ja vastutusrikas töö ning seda eelkõige maa-aluste kommunikatsioonide rohkuse ja alles reaalse ehituse käigus ilmnevate mitmesuguste ettenägematuste tõttu,“ rääkis KMG Infra poolt Vanasadama trammiliini ehitusprojekti juhtiv KMG Infra OÜ juhatuse liige Marko Pikk.
Eelmise aasta novembris algatatud Rail Baltica ühisterminali esimese etapi ehitushankes kuulutati võitjaks ühispakkumuse esitanud AS Merko Ehitus Eesti ja KMG Infra OÜ. Lepingu maksumuseks on 44,8 miljonit eurot, mis on senini rahaliselt kõige mahukam Rail Baltica leping Eestis.
Kui riigil jätkub tervet mõistust, et mitte tõmmata lähiaastatel teedeehituse rahastus miinimumini, suudetakse ehk see Eestile väga oluline valdkond veel päästa, loodab Eesti Taristuehituse Liidu värske juhatuse esimees Indrek Pappel.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.
Selle hoone ehitust alustati 1936. aastal, esimene tööpäev oli majas 5. märtsil 1938. Toonastest hoonesisestest ehitustöödest tegid suurema osa Võru tööstuskooli õpilased.