Ehitaja: Kuressaare laguneva väljaku vigu on pealinnas Kalamajas arvestatud
Mööda Eestimaa linnu levib purunevate sillutiskividega tänavate häda, Tallinnas ollakse veendunud, et Vana-Kalamaja uulitsas suudeti neid kõverkohti vältida.
Tööd kestavad Vana-Kalamaja tänaval veel pea kaks nädalat
Foto: Andras Kralla
Viljandis sõitsid autod puruks Tartu tänava, mis vaid mõne aasta eest remonditi, Saaremaal tahab vald kohtu kaudu ehitusfirmalt Merko peaväljaku ümbertegemist, samal ajal pannakse Hiinas toodetud tänavakive uhke hooga ka vanalinna ja mereranda ühendavale Vana-Kalamaja tänavale. Kuidas siin vigu kavatsetakse vältida?
Eesti ehitussektor januneb innovatsiooni järele. Puudulik õpe ja iganenud regulatsioonid ei motiveeri arendajaid ehituses uusi lahendusi ja materjale kasutusele võtma, kirjutab elukondliku kinnisvara arendusettevõtte Arco Vara juht Miko Niinemäe.
Toodete asendamine on ehituse käigus tavapärane ja riigihangetel alapakkumisi teinud ettevõtetel tulebki otsima odavamaid analooge, eriti kui hinnakasv on olnud meeletu. See põhjustab aga peavalu nii originaalmaterjalide tootjatele kui ka noortele objektijuhtidele, kes peavad kontrollima alltöövõtjate kvaliteedi vastavust nõuetele.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.