Kogenud teedeinsener Ain Kendra usub, et teede paremaks projekteerimiseks oleks vaja luua paindlikum otsustamist lubav keskkond. Eestis kehtiv jäik ja juriidiline süsteem tema kogemusel head tulemust ei anna.

- Foto: Raul Mee, fotograaf
Rääkides teedeehitusvaldkonna suurematest probleemidest, on liikluskorralduse ja teedeehituse eksperdi ning volitatud teedeinseneri Ain Kendra hinnangul selleks praegu odavpakkumised. “Suur osa probleemidest saavad alguse lähteülesandest. Ja jätkuvad sealt – kuigi teame, et kui mingi pakkumine on odav, ei osata seda kõrvale lükata,” tõdes ta saates “Eetris on ehitusuudised”, et hankeprotsessis on peamiseks valikukriteeriumiks jätkuvalt madalam hind, aga tuleks jõuda kogemuste ja kvaliteedi hindamiseni, alapakkumisi kõrvaldades.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.