• 03.05.19, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arendaja esitas Eesti-Soome raudteetunneli eriplaneeringuks täiendatud taotluse

Advokaadibüroo Sorainen saatis Finest Bay Area Development Estonia nimel Rahandusministeeriumile täiendatud taotluse Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli ja sellega seotud tehissaare eriplaneeringu algatamiseks.
Tallinn-Helsingi raudteetunneli ehituse eestvedaja Peter Vesterbacka.
  • Tallinn-Helsingi raudteetunneli ehituse eestvedaja Peter Vesterbacka.
  • Foto: Veiko Tõkman
„Piirkonna arengu ja hea transpordiühenduse nimel väärib Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli projekt kaalumist, sest sellest saab kasu nii pealinna ümbrus kui ka kogu Eesti laiemalt,“ nägi riigihalduse minister Jaak Aab positiivseid külgi eriplaneeringu algatamiseks. „Küll aga on väga oluline eelnevalt täpselt selgeks teha kõik võimalikud kaasnevad kohustused, riskid ja kasutegurid. Kui riigi eriplaneering algatatakse, on eriti oluline hinnata mõju nii loodus- kui ka elukeskkonnale,“ ütles riigihalduse minister Aab.
Esialgses, möödunud aasta lõpus esitatud taotluses oli mitmeid küsimusi, mis vajasid erinevate ministeeriumite hinnangul põhjalikumalt lahti selgitamist. Seetõttu palus Rahandusministeerium esitada arendajal raudteetunneli projekti eriplaneeringu algatamise või algatamata jätmise otsustamiseks täiendavaid andmeid. Lisainfot küsiti kavandatava tegevuse eesmärgi, finantseerimiskava, ajakava ja muu kohta. Tunneli puhul on tegemist rahvusvahelise mõõtmega strateegilise taristu osaga, mistõttu tuleb juba enne võimalikku planeeringu algatamist asjaolud täpsemalt välja selgitada.
„Näeme, et Eesti ja Soome vahelise tunneli näol on tegemist olulise ja perspektiivse projektiga. Väga tähtsal kohal on selles riikide omavaheline koostöö ja seda projekti kõikides etappides,“ ütles riigi eriplaneeringute koostamise nõunik Heddy Klasen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Järjepideva koostöö tagamiseks on oluline sõlmida ka Eesti ja Soome vaheline ühiste kavatsuste memorandum,“ tõi Klasen välja riigi huvi.
Samuti on riigi jaoks oluline, et kavandatav raudteetunnel ühendatakse Rail Baltica trassiga nii reisijate kui ka kaubaveol.
Järgmisena esitab Rahandusministeerium täiendatud taotluse teistele ministeeriumitele ja asutustele, paludes neil hinnata, kas taotlus on piisav riigi eriplaneeringu algatamise või algatamata jätmise üle otsustamiseks. Lõpliku otsuse langetab valitsus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele