Eelmise aasta majandustulemuste järgi oli Eesti ettevõtete käibe TOP 500s 66,7 miljoni eurose käibega 109. kohal ehitusfirma Astlanda Ehitus. Kui küsida ettevõtte juhi Kaupo Kolsari käest, kuidas sel aastal on läinud, saabub vastus: „Läheb sama sitasti“.

- Kaupo Kolsar eelmisel aastal Nautica kaubanduskeskuse avamisel.
- Foto: Raul Mee
Kolsar selgitas, et kui ehitusturul on seis pingeline, on peatöövõtjad oma pikkade lepingutega kannatajad.
Kui töötajatele tuleb tööjõu puuduse pärast rohkem palka maksta, on kulud suuremad, aga ammu sõlmitud lepingus on paigas kindel hind ja sellest peab kinni pidama. „Sellel aastal oli meil mitu pikka lepingut, mis lõppesid, ja see annab majandusnäitajates ka tunda,“ nentis Kolsar.
Mis juhtub järgmisel aastal, on raske ennustada, ütles Kolsar, seega võtab Astlanda pigem natuke rahulikumalt: näiteks eelistab enda kinnisvaraprojekte teiste tellitud objektidele. „Meil on Astlanda Kinnisvara ja muid seotud ettevõtteid, mis omavad kinnisvara, näiteks Astlanda Arendus. Nendega oleme Astlanda Ehitusele tellijad. Siis me ise anname ehitajale ehk siis iseendale võimaluse teha töid õiglase hinnaga,“ kirjeldas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järgmise aasta käivet näeb Kolsar 40–50 miljoni euro ringis. „Kui meie käive kõigub 50 ja 70 miljoni vahel, siis tihti ei ole probleem selles, et me saame tükiarvuliselt vähem töid, vaid me saame lepingu mahu poolest väiksemaid töid. Kõikumine võib olla… ei saa öelda, et on tööd hirmsasti vähem saadud.“ Palkade juures näeb Kolsar ka edaspidi kasvu.
Kolsar tõdes, et ettevõtet viib edasi stabiilne liikumine, mitte mõni üksik suur samm. „Meie turg on niigi üleküllastunud peatöövõtjatest. Ei ole mõtet minna siin veel mahu peale võitlema.“ Kasvamise asemel on tema sõnul oluline hoida püsivalt tööd oma töötajatele, keda nad usaldavad ja kelle peale loodavad, ja teha seda võimalikult kasumlikult. „Ega muud eesmärki ei olegi.“
Loe täispikkuses artiklit
Äripäevast.Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.