Tallinna Porto Franco ehitusplatsil toimusid 26. juuli õhtust kuni 27. juuli lõunani Eesti läbi aegade suurimad betoonivalutööd: katkematu tsükli jooksul valati 2200 kuupmeetrit ehk ca 315 autokoormat betooni.
„Täna valati ehitusele Eestis rekordkogus – 2200 kuupmeetrit betooni. See on väga suur maht, milleks valmistasid betooni korraga kolm Tallinna betoonitehast. Valutööde käigus valati neli ligi 100 meetri pikkust pingebetoontala ja suur osa Porto Franco I hoone maapealse korruse vahelaest,“ ütles Porto Franco juhatuse esimees Rauno Teder.
„Oleme jõudnud ehitusega olulise etapini: pärast tänast suurt betoonivalu jõudsime ehitussüvendist ehk kolmest maa-alusest korrusest välja ning peatselt hakkab ehitusplatsil toimuv juba kõikidele möödakäijatele aia tagant rohkem välja paistma.“
“AS Kontek Int on tegutsenud betoonitööde valdkonnas juba 27 aastat, aga Porto Franco valutöö on meie ajaloo jooksul erakordne, seda just väga suure mahu mõttes,“ ütles AS Kontek Int juhatuse liige Mart Urbas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Erakordselt suur betoonitööde maht on tingitud üle 100 m pikkuste ja 1,5 x 1,5 m ristlõikega järelpingetaladest, milles on kokku 18 500 m tõmbetrosse ja need tuleb valada ühe katkematu valutsüklina. Ligi ööpäeva kestvate valutööde ettevalmistus on kestnud kokku kuus nädalat.“
Porto Franco arendusse investeeritakse 170 miljonit eurot ning uues mitmefunktsioonilises linnakvartalis saab olema pinda enam kui 150 000 m2. Porto Franco kompleks koosneb kolmest maa-alusest korrusest 1170 kohalise parkimismaja ja kaubanduse üüripindadega ning viiest maapealsest korrusest kaubanduskeskuse, bürookeskuse ja hotelli tarbeks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valikuvõimalus projekteerimisfaasis võimaldab ausat konkurentsi. Anstar soovib pakkuda betoonkonstruktsioonide ühendustele alternatiive – lihtsaid, usaldusväärseid ja tõhusaid lahendusi.