Tallinna Tehnikaülikooli teedeehituse ja geodeesia uurimisrühma lektor lektor Ain Kendra peab Haabersti ristmikku unikaalseks ning leiab, et järgmisena peab Tallinna linn parandama kesklinnast möödapääsu.
- Ain Kendra. Foto: Eiko Kink
"Inseneriehitisena on Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukt unikaalne rajatis. Projekteerijale on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette," ütles Kendra.
"Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, linnaosa kontekstis, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel. Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole. Järgmiseks prioriteediks peaks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine," leidis ta.
"Siiski, linna läbiva liikluse eelistamisel võib kasutada tunnelit – südalinna läbimine teostada tunneliga, mida käsitles ka 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö, milles uuriti võimalust Paldiski maantee ja sadama ühenduseks," tegi Kendra ettepaneku.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.