Tallinna Tehnikaülikooli teedeehituse ja geodeesia uurimisrühma lektor lektor Ain Kendra peab Haabersti ristmikku unikaalseks ning leiab, et järgmisena peab Tallinna linn parandama kesklinnast möödapääsu.

- Ain Kendra.
- Foto: Eiko Kink
"Inseneriehitisena on Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukt unikaalne rajatis. Projekteerijale on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette," ütles Kendra.
"Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, linnaosa kontekstis, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel. Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole. Järgmiseks prioriteediks peaks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine," leidis ta.
"Siiski, linna läbiva liikluse eelistamisel võib kasutada tunnelit – südalinna läbimine teostada tunneliga, mida käsitles ka 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö, milles uuriti võimalust Paldiski maantee ja sadama ühenduseks," tegi Kendra ettepaneku.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.