Neljaliikmelised võistkonnad on projekteerinud ja valmistanud viie meetri pikkused ning kuni 1,2 meetristest elementidest terassillamudelid, mille nad peavad aja peale kokku monteerima ning seejärel panema proovile 1000 kilose raskusega koormuskatses. Õppejõududest ja toetajatest žürii hindab lisaks vastupidavusele ka silla originaalsust ja välimust.
TTÜ inseneritudengi ja BRICO korraldaja Karl Sachrise sõnul on see keeruline, kuid põnev ja hariv optimeerimisülesanne, millega inseneridel pärast kooli lõpetamist tuleb igapäevaselt kokku puutuda. „Meie võistluse reeglid ja punktisüsteem on koostatud nii, et eelis on sildadel, mis ei kaalu palju, aga on väikse deformatsiooniga võimelised kandma suuri koormusi. Seetõttu oleme varasemate aastate võistlustel näinud väga huvitavaid lahendusi ja innovaatilist mõtlemist, kuigi esialgu võib paista, et kõigil on standardsed kaarsillad. Ka see aasta pole erand. Paljukasutatud kaarsilla mudelid on väga efektiivne disain. Ideaalis töötab see ainult pikijõule ning vähese materjaliga saab tugeva silla.”
Sel aastal osalevad võistlusel tulevased ehitus- ja mehaanikainsenerid ning arhitektid Austraaliast, Leedust, Poolast, Horvaatiast ja Austriast. Eestlasi esindab Kaunase Tehnikülikooli võistkonna kapten Stewen Naano.
Rahvusvaheline terassildade projekteerimise ja valmistamise võistlus BRICO 2018 (BRIdge COmpetition) toimub ülikoolis juba kolmandat korda.
BRICO-t väisab ja sildade arhitektuuri hindamise žüriis osaleb aastal tunnustatud teraskonstruktsioonide ekspert Robert. E. Shaw USA-st, kes algatas 1980ndate lõpus oma kodumaal sarnase võistluse.
Loe võistluse kohta lähemalt SIIT.