Eestis on parklate rajamisel seni panustatud ennekõike parkimiskohtade arvule, jättes tahaplaanile parkimiskohtade mõõdud ja kasutusmugavuse. Kevadest muutus parkimiskohtade laiust reguleeriv standard rangemaks, mis mõjutab ka parkimiskohtade rajajate ja projekteerijate tööd.

- Selle aasta kevadel kehtima hakanud uues standardis määratakse kaubanduskeskustes olevate parkimiskohtade laiuseks 2,7 m ja tavaparklas 2,6 m.
- Foto: Andres Haabu
Selle aasta juulis joonis Rocca al Mare kaubanduskeskus pool oma parklast kehtivale standardile vastavaks, suurendades parkimiskoha laiust 2,7 meetrini. Koheselt võis näha positiivseid arenguid, liiklusõnnetuste arv vähenes parklas 13% võrra. Sügisel jooniti parkimiskorralduse nõuetele vastavaks ka Tartu Lõunakeskus ja kevadeks on lubanud sama teha ka mitmed teised keskused.
37% kõikidest liikluskindlustusjuhtumitest on seotud parkimisega. „Parklates toimunud juhtumitest on 70% seotud parkimiskohale liikumisega või sealt äraliikumisega, mistõttu parkimiskoha õige laius mõjutab õnnetuse aset leidmise tõenäosust märkimisväärselt,“ märgib Liikluskindlustuse Fondi tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst pressiteate vahendusel.
Standard olemas
Artikkel jätkub pärast reklaami
Enda parkimiskohtade laiendamisega on alustanud ka Tallinna linn. 2016. aastal avaldatud uus linnatänavate standard näeb ette laiemad parkimiskohad. Ohutuse huvides ning tagamaks paremaid liikumise võimalusi, alustati Tallinnas uue standardi järgi parkimiskohtade teekattemärgistuse uuendamist linna tänavatel. „Parkimiskohad on linna tõmbekeskustes piiratud ressurss ning seetõttu on varasemalt panustatud ennekõike parkimiskohtade arvule, jättes tahaplaanile parkimiskohtade mõõdud ja parkimiskohale sõidu mugavuse,“ ütles Tallinna Transpordiameti juhataja Andres Harjo. See asjaolu on tekitanud aga autokasutajates pahameelt, kui parkimiskohale manööverdamisel või auto ukse avamisel on tekitatud varaline kahju ning lisaks tuleb kulutada aega kahjukäsitlusele või tasuda omavastutust olemata milleski süüdi. „Samas kutsume üles ka eramaal asuvate eraparklate omanikke juhinduma uuest standardist ja alustama parkimiskohtade ümbermärgistamist,“ lisas Harjo.
Parkimiskohtade paigutamist ja laiust käsitleb „Linnatänavad“ standard, mille väljaandjaks on Eesti Standardikeskus. Selle aasta kevadel hakkas kehtima uus standard, mis sätestab kaubanduskeskustes olevate parkimiskohtade laiuseks 2,7 m, tavaparklas 2,6 m.
Seotud lood
Katuseaknad on oluliselt enamat kui lihtsalt valgusallikad. Need mõjutavad hoone energiatõhusust, ventilatsiooni ja sisekliimat. Vananedes võivad aknad tekitada probleeme, mis ei ole esialgu visuaalselt märgatavad, kuid mis aja jooksul kahjustavad konstruktsioone ning halvendavad kasutajate mugavust.