• 17.11.16, 11:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen lõpetas lennuraja ehituse

AS Lemminkäinen Eesti lõpetas tänavu maikuus alanud suuremahulised ehitustööd Tallinna Lennujaama lennuliiklusalal. Tallinna Lennujaama lennuraja pikkuseks on nüüdsest 3480 meetrit, mis on lennujaama kinnitusel Baltimaade pikim näitaja.
Nii nägi lennurada välja enne ehitustööde algust.
  • Nii nägi lennurada välja enne ehitustööde algust. Foto: Raul Mee
Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektori Tõnu Mühle sõnul lõppes eile öösel ehitustööde väga oluline vaheetapp. “Soovime tunnustada ehituse peatöövõtjat AS-i Lemminkäinen Eesti ning tema alltöövõtjaid, kes on väga lühikese ajaga ja väga keerulistes oludes andnud kõik endast oleneva, et ehitustööd püsiksid graafikus ning lennuliiklus toimiks ohutult ka ehitustööd ajal,” märkis Mühle.
Käesoleval suvel ja sügisel tõid ehitustööd endaga kaasa piiranguid öisele lennutegevusele, kuid plaanilist lennuliiklust need piirangud ei mõjutanud. Tallinna Lennujaam jätkab piirangute rakendamist öisele lennutegevusele ka 2017. aastal, mil äärmiselt oluliseks tööks kujuneb olemasoleva lennuraja kattekonstruktsiooni rekonstrueerimine ja tuledesüsteemi väljavahetamine.
2016. aastal tehtud tööd hõlmasid lennuraja ja peamise ruleerimistee pikenduse ehitamist idasuunal ning uue navigatsioonituledesüsteemi paigaldamist. Lennuohutuse seisukohast on oluline, et pikenenud lennurada ümbritsev ohutusala on saanud tugevdatud pinnase, mis vähendab võimalikke riske kahjustustele õhusõidukite lennurajalt väljasõidu korral.
100 km uusi kaableid
Ehitustööde käigus rajati 60 km uut kaablikanalisatsiooni ja paigaldati 100 km uusi kaableid ning 400 uut navigatsioonituld, rajati 10 km uusi sademeveetrasse, sealhulgas 260 uut kaevu ja kaevati 3 km uut kraavitust. Seoses lennuliiklusala olulise laienemisega suurenes lennujaama julgestusala 41 ha võrra, ning rajati ca 5 km uusi teenindusteid.
Lennuvälja territooriumit ümbritsev nõukogudeaegne betoonaed on tänaseks lammutatud ning territoorium on piiratud kaasaegse turvaaiaga. 2016 aasta tööde käigus paigaldati kokku umbes 45 000 tonni (ca 325 000 m2) asfalti ja ligikaudu 4000 m3 betooni.
Lennuvälja idaosas on peagi kasutusel uus täiendav jäätõrjeala, õhusõidukite mootorite testimise ala ning uued lennukite seisuplatsid. Tööd lumekogumisalade ning uute sadeveesüsteemide väljaehitamisega jätkuvad veel järgmisel aastal.
Arendusprojekt aitab tõsta Tallinna Lennujaama lennuohutuse taset ning tõhustada lennujaama keskkonnasäästlikku ja efektiivset käitamist. Ehitustöid teostab Lemminkäinen Eesti AS ning ehituse maksumusest pool kaetakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Ehitustööd peavad olema valmis 2017. aasta lõpuks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.12.24, 14:02
Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas
Riias püüab pilke arhitekt Wilhelm Ludwig Bockslaffi loodud juugendstiilis kortermaja, mille renoveerimisel kasutati bauroc RENOVE plaate. Väljapaistva Riia arhitekti Wilhelm Ludwig Bockslaffi tööde hulgas on 30 mitmekorruselist elu- ja ühiskondlikku hoonet ning mitmeid tööstushooneid. Peaaegu iga tema projekt on omal moel unikaalne, nii ka Riia kesklinnas aadressil Lienes 7 asuv kortermaja.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele