Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 17. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lemminkäinen lõpetas lennuraja ehituse

Nii nägi lennurada välja enne ehitustööde algust.
Foto: Raul Mee
AS Lemminkäinen Eesti lõpetas tänavu maikuus alanud suuremahulised ehitustööd Tallinna Lennujaama lennuliiklusalal. Tallinna Lennujaama lennuraja pikkuseks on nüüdsest 3480 meetrit, mis on lennujaama kinnitusel Baltimaade pikim näitaja.

Tallinna Lennujaama taristu arendusdirektori Tõnu Mühle sõnul lõppes eile öösel ehitustööde väga oluline vaheetapp. “Soovime tunnustada ehituse peatöövõtjat AS-i Lemminkäinen Eesti ning tema alltöövõtjaid, kes on väga lühikese ajaga ja väga keerulistes oludes andnud kõik endast oleneva, et ehitustööd püsiksid graafikus ning lennuliiklus toimiks ohutult ka ehitustööd ajal,” märkis Mühle.

Käesoleval suvel ja sügisel tõid ehitustööd endaga kaasa piiranguid öisele lennutegevusele, kuid plaanilist lennuliiklust need piirangud ei mõjutanud. Tallinna Lennujaam jätkab piirangute rakendamist öisele lennutegevusele ka 2017. aastal, mil äärmiselt oluliseks tööks kujuneb olemasoleva lennuraja kattekonstruktsiooni rekonstrueerimine ja tuledesüsteemi väljavahetamine.

2016. aastal tehtud tööd hõlmasid lennuraja ja peamise ruleerimistee pikenduse ehitamist idasuunal ning uue navigatsioonituledesüsteemi paigaldamist. Lennuohutuse seisukohast on oluline, et pikenenud lennurada ümbritsev ohutusala on saanud tugevdatud pinnase, mis vähendab võimalikke riske kahjustustele õhusõidukite lennurajalt väljasõidu korral.

100 km uusi kaableid

Ehitustööde käigus rajati 60 km uut kaablikanalisatsiooni ja paigaldati 100 km uusi kaableid ning 400 uut navigatsioonituld, rajati 10 km uusi sademeveetrasse, sealhulgas 260 uut kaevu ja kaevati 3 km uut kraavitust. Seoses lennuliiklusala olulise laienemisega suurenes lennujaama julgestusala 41 ha võrra, ning rajati ca 5 km uusi teenindusteid.

Lennuvälja territooriumit ümbritsev nõukogudeaegne betoonaed on tänaseks lammutatud ning territoorium on piiratud kaasaegse turvaaiaga. 2016 aasta tööde käigus paigaldati kokku umbes 45 000 tonni (ca 325 000 m2) asfalti ja ligikaudu 4000 m3 betooni.

Lennuvälja idaosas on peagi kasutusel uus täiendav jäätõrjeala, õhusõidukite mootorite testimise ala ning uued lennukite seisuplatsid. Tööd lumekogumisalade ning uute sadeveesüsteemide väljaehitamisega jätkuvad veel järgmisel aastal.

Arendusprojekt aitab tõsta Tallinna Lennujaama lennuohutuse taset ning tõhustada lennujaama keskkonnasäästlikku ja efektiivset käitamist. Ehitustöid teostab Lemminkäinen Eesti AS ning ehituse maksumusest pool kaetakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest. Ehitustööd peavad olema valmis 2017. aasta lõpuks.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785