• 15.06.16, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äripäeva uue büroohoone ehitab Nordecon

Nordecon AS sõlmis lepingu Äripäeva uue kontorihoone arendaja Luhteri Ärimaja OÜ-ga, mille põhjal valmib järgmise aasta kevadeks unikaalne büroohoone ajaloolises Lutheri mööblivabriku masinasaalis. Ehitusmaksumuseks on üle 5 miljoni euro, millele lisandub käibemaks.
Vana-Lõuna tn 39 asuva ajaloolise Lutheri mööblivabriku masinasaalis on kokku pinda umbes 7 000 m2
  • Vana-Lõuna tn 39 asuva ajaloolise Lutheri mööblivabriku masinasaalis on kokku pinda umbes 7 000 m2 Foto: Andras Kralla
Vana-Lõuna tn 39 asuva ajaloolise Lutheri mööblivabriku masinasaalis on kokku pinda umbes 7 000 m2, mis renoveeritakse seitsmeteistkümneks büroopinnaks, millest pool läheb Äripäeva kasutusse. Maja keskel on suur aatrium ning katusel terrass.
„Lutheri tehase mööblivabriku hooned olid 1912. aastal, mil masinasaal rajati, väga uuenduslikud raudbetoontarinditega ehitised,“ ütles Lutheri Ärimaja arendaja Uko Paasik pressiteate vahendusel. „Hoone rekonstrueerimine on suur väljakutse, sest soovime tänapäevaseid tehnoloogilisi lahendusi varjus hoida, eksponeerides hoone ajaloolist arhitektuuri,“ lisas ta. 
Renoveerimistööde käigus luuakse kaasaegne interjöör, kombineerides omavahel olemasolevad betoon- ja klaaspinnad Lutheri mööblitootmises laialdaselt kasutatud vineeriga. „Olen kindel, et ehitus on  kvaliteetne ning omaaegset ja arhitektuurimälestistele nõutavat taset järgiv,“ sõnas Paasik.
Nordeconi juhatuse liikme Avo Amburi sõnul on Lutheri masinasaali hoone renoveerimine ettevõttele põnev ülesanne. „Hoone on ainulaadne juba kas või selle poolest, et siin on klaasist katus, mis oli omal ajal suurim, nüüd üks suuremaid Baltimaades,“ rääkis ta.
„Masinasaali sisemuses jäävad ühes lõigus avatuks kõik kolm löövi. Raudbetoontarindid renoveeritakse, taastatakse fassaadide esialgne kuju ning sisekliima tagamiseks rajatakse uued tehnosüsteemid,“ kirjeldas Ambur plaanitavate tööde sisu.
Amburi sõnul algavad eeltööd lähipäevil ning peale jaanipäeva on plaanis rekonstrueerimistööde algust teha. „Säärase ajaloolise hoone rekonstrueerimine tähendab alati teatavat määramatuse printsiipi ning valmis tuleb olla ka üllatusteks,“ lisas Ambur teemaveebile ehitusuudised.
Valmimas on Baltimaade unikaalseim büroohoone
Äripäeva peadirektori asetäitja Toomas Truuverk kommenteeris, et arendaja ja ehitaja lepinguni jõudmine on positiivne uudis kogu Äripäeva meeskonnale.
„Vana-Lõuna tänava Lutheri tehase masinasaal on arhitektuurselt ainulaadne,“ ütles Truuverk ja lisas et valmimas on Baltimaade unikaalseim büroohoone. „Äripäeva kontoris tuleb ühel tasapinnal kokku 2300 ruutmeetrit pinda ning laekõrgus on kuni 12 meetrit.“
Säärane pind lubab luua büroo, mis hakkab Äripäeva laadse organisatsiooni eesmärkidele Truuverki sõnul iseenesest kaasa töötama. „Äripäev on avatud organisatsioon, seda nii sisse kui välja. Meie kontor on aasta-aastalt muutunud ka arhitektuurselt lahenduselt üha avatumaks. Valmival pinnal saame astuda veel sammu edasi ja luua nn tegevuspõhisese kontori. Me ei vaata Lutheri masinasaali kui austust väärivat ajalugu, vaid kui oma aja tõeliselt innovaatilist ehitist ja ettevõtet. Tahame sellele ehitisele omast mõttelaadi hoida ja edasi kanda.“
Äripäev sõlmis lepingu uuele kontoripinnale arendajaga Lutheri Ärimaja OÜ eelmise aasta sügisel. Uude kontorisse, mis asub aadressil Vana-Lõuna 39, plaanitakse kolida järgmise aasta juunis. Kontori sisekujunduse loob arhitektuuribüroo Arhitect 11. Lutheri vabrikuhooned projekteerisid Peterburi arhitektid Nikolai Vassiljev ja Aleksei Bubõr, renoveerimisprojekti autor on osaühing Hanno Grossschmidt HG Arhitektuur.
Ehitustööd valmivad järgmise aasta aprillis-mais, Äripäeva meeskonna kolimine uude büroohoonesse on plaanis läbi viia suvel.
Masinasaali rajatakse unikaalse interjööriga büroopinnad
7 fotot
  • Masinasaali rajatakse unikaalse interjööriga büroopinnad

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele