• 20.04.16, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks ja mida me tegelikult hangime?

Iga aasta kuulutatakse välja uute hoonete ja teede ehitus- või rekonstrueerimise hankeid, mis on sageli madalaima hinna suunalised. Kerkib küsimus, miks neid objekte siis odavalt ehitada tahetakse.
UK ehitusstrateeg Don Ward
  • UK ehitusstrateeg Don Ward
  • Foto: Sulev Senkel
Miks me tahame ehitada ja miks on oluline osa hanke ja projekti ettevalmistamisel? Nii küsis Ühendkuningriikide juhtiv ehtiusstrateeg Don Ward Tallinnas.
Tõsi, räägitakse hangete parema ettevalmistamise vajadusest, ent küsimus kerkib ülesse – miks? Saab ju madala hinnaga ja eks see uus mõiste majanduslik soodsus tähendab justkui sama. Paljud hankijad teevad elu jooksul ühe hanke ning miks on vaja hakata uut moodi lähenema? Kõik need küsimused on igati õigustatud õigustatud.
“Kui me räägime targast hankimisest, siis peame mõtlema, mis on hanke objekti eesmärk,” rääkis Ward. “Me ehitame koole mitte ainult selleks, et oleksid uhked ja toredad koolimajad. Me ei ehita teid selleks, et need oleksid piisavalt laiad ja naabritest uhkemad. Samuti ei ehita me muid büroohooneid vaid selleks, et need uhkemad välja näeksid või et uut töökeskkonda pakuksid. Riik või eratellija tarkust näitab see, kuivõrd ta on selgeks mõelnud, millist väärtust hakkavad ehitatavatest majades inimesed looma,” selgitas Ward.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Me ehitame koole selleks, et nende ruumides oleks võimalik anda parim haridus, luua selleks vastav keskkond ning õpetajatele töökeskkond. Teid kasutavad meil lisaks lihtsalt punktist A punkti B sõitvatele autodele ka ärid. Kui suudame ka neile ehitada turvalised ja kvaliteetsed teed, läheb neil äridel hästi ja lõppkokkuvõttes ka riigil. Büroodes ei käi inimesed lihtsalt tööl, vaid nad loovad seal väärtust, e toodavad raha. Ehk tuleb keskenduda sellele, mis meie hangitava objekti tegelik eesmärk ajas on,” selgitas ta

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele