• 01.03.16, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väo liiklussõlm kolmandal katsel

Lähikuudel loodetakse punkt panna juba kümmekond aastat ja kaks luhtunud lahendust nõudnud Eesti ühe olulisema, Väo liiklussõlme saagale, mille eelmist ja liiklejate õnneks läbikukkunud lahendust dikteeris kodumaine kütusefirma Olerex, kelle tankla kerkinuks otse keset ristmikku.
Väo liiklussõlme ehitusprobleemide arutelu
  • Väo liiklussõlme ehitusprobleemide arutelu
  • Foto: Veiko Tõkman
Väo liiklussõlmes saavad kokku Tallinna–Narva maantee, Tallinna ringteele viiv Lagedi tee ja Laagna teelt Narva maanteele kulgev Rahu tee, mistõttu on tegu riigi ühe olulisema liiklussõlmega. Sõlme esimene detailplaneering algatati juba 2007. aastal. See kukkus läbi keskkonnamõjudega seotud põhjustel. Teine, Olerexi dikteerimisel toimunud katse põrus lõpuks liiklusohutuse, eriti talviste ohtude tõttu. Ka kolmas ja veel ahjusoe lahendus sisaldab Olerexi tanklat, kuid tankla nihkub kavandatava maadevahetuse õnnestumisel liiklussõlme keskmest eemale ja häirib seega vähem sõlme liiklust.
Neli aastat tagasi kirjutasime Äripäevas, kuidas keset Tallinna üht tuiksoont hakkab troonima Olerex, kes on enda huvidest lähtuvalt tellinud kahe rahvusvahelise põhimaantee ristumisele rajatava uue liiklussõlme ehitusprojekti. Kui toona teema tõstatudes ei tunnistanud maanteeamet ja Tallinna linnaametnikud, et Olerexi huvidele on ohvriks toodud koguni liiklusohutus, rääkimata liiklemise mugavusest, siis umbes aasta hiljem 2013. aasta alguses maanteeameti uue peadirektori Aivo Adamsoni käe all teatas maanteeamet siiski ootamatult, et asi peatatakse ja tuleb uus lahendus. Põhjenduseks toodi avastus, et üks rampidest oleks talvisel ajal oma kalde tõttu osutunud selliseks, kust veokid enne ringteed peatudes enam liikuma ei saa.
Loe pikemalt edasi Äripäeva uudisteportaalist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.25, 16:13
Jet Grouting – kõige paindlikum pinnase parendamise tehnoloogia maailmas
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele