24. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Inglismaa ehitab testimiseks elektriautosid laadiva tee

Foto: Engineering and Technology Magazine
Inglismaal ehitatakse katsetusteks teelõike, mis võimaldavad laadida sõidu ajal elektriautosid. Katsetuste õnnestumisel plaanitakse hakata ehitama ka reaalsetele kiirteedele vastavaid sõiduradu.

Suurbritannia valitsus on otsustanud hakata katsetama teedel tehnoloogiat, mis võimaldab elektriautode akusid laadida spetsiaalsetel autoradadel sõidu ajal. Juhtmevaba elektri ülekande tehnoloogia katse eesmärk on testida, kui ohutult ja tõhusalt see tehnoloogia töötab maan- ja kiirteedel.

Projektile on teostatud juba ka esimesed tasuvusanalüüsid ning välja on kuulutatud ja test-tee ehitushanked. Katsetuste käigus on eesmärk uurida, kas antud teed on kuluefektiivsed.

Hankija sõnul paigaldatakse katse käigus autodesse ja teede alla juhtmevaba tehnoloogia, mida hakatakse testima jäljendatud maantee tingimustes.

Katseteelõigul viiakse teste läbi 18 kuu pikkkusel perioodil, mis peaks andma vastused, kas analoogseid sõiduradu hakata ehitama ka tavateedle. Igal juhul soovib hankija teada, kas antud tehnoloogiad reaalselt ja tõhusalt töötavad.

"Akude tehnoloogia areneb pidevalt. Vaadake kasvõi seda, mida on suutnud Tesla arendus saavutanud viimaste aastate jooksul. Elektriautode ühe laadimisega sõidukaugus pikeneb pea iga kuue kuu tagant. Seda arvestades muidugi tekib küsimus, kas antud traadita laadimist ongi vaja," kommenteeris professor Paul Nieuwenhuis.

Suurbritannia maanteeamet on teatanud, et isegi kui katselõik ei anna tulemusi, plaanitakse igal juhul kiirteedele lisada perspektiivis elektriautode laadmispunktid iga 20 miili (32,1 km - toim).

Antud projekti puhul võetakse eeskuju Lõuna-Koreast, kus juba on kasutusel analoogne tehnoloogia, mida kasutavad ühistranspordi bussid. Ainuke miinus on hetkel see, et laadimiseks peavad bussid vastaval teelõigul mõneks minutiks siiski peatuma.

Eestit on nimetatud küll elektriautode võrgustiku puhul eesrindlikuks, kuid konkurents selles vallas. Samuti näitab ülaltoodud projekt, et arendusvõimalusi teede-ehitusvaldkonnas on küllaga.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785