• 24.08.15, 14:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inglismaa ehitab testimiseks elektriautosid laadiva tee

Inglismaal ehitatakse katsetusteks teelõike, mis võimaldavad laadida sõidu ajal elektriautosid. Katsetuste õnnestumisel plaanitakse hakata ehitama ka reaalsetele kiirteedele vastavaid sõiduradu.
Inglismaa ehitab testimiseks elektriautosid laadiva tee
  • Foto: Engineering and Technology Magazine
Suurbritannia valitsus on otsustanud hakata katsetama teedel tehnoloogiat, mis võimaldab elektriautode akusid laadida spetsiaalsetel autoradadel sõidu ajal. Juhtmevaba elektri ülekande tehnoloogia katse eesmärk on testida, kui ohutult ja tõhusalt see tehnoloogia töötab maan- ja kiirteedel.
Projektile on teostatud juba ka esimesed tasuvusanalüüsid ning välja on kuulutatud ja test-tee ehitushanked. Katsetuste käigus on eesmärk uurida, kas antud teed on kuluefektiivsed.
Hankija sõnul paigaldatakse katse käigus autodesse ja teede alla juhtmevaba tehnoloogia, mida hakatakse testima jäljendatud maantee tingimustes.
Katseteelõigul viiakse teste läbi 18 kuu pikkkusel perioodil, mis peaks andma vastused, kas analoogseid sõiduradu hakata ehitama ka tavateedle. Igal juhul soovib hankija teada, kas antud tehnoloogiad reaalselt ja tõhusalt töötavad.
"Akude tehnoloogia areneb pidevalt. Vaadake kasvõi seda, mida on suutnud Tesla arendus saavutanud viimaste aastate jooksul. Elektriautode ühe laadimisega sõidukaugus pikeneb pea iga kuue kuu tagant. Seda arvestades muidugi tekib küsimus, kas antud traadita laadimist ongi vaja," kommenteeris professor Paul Nieuwenhuis.
Suurbritannia maanteeamet on teatanud, et isegi kui katselõik ei anna tulemusi, plaanitakse igal juhul kiirteedele lisada perspektiivis elektriautode laadmispunktid iga 20 miili (32,1 km - toim).
Antud projekti puhul võetakse eeskuju Lõuna-Koreast, kus juba on kasutusel analoogne tehnoloogia, mida kasutavad ühistranspordi bussid. Ainuke miinus on hetkel see, et laadimiseks peavad bussid vastaval teelõigul mõneks minutiks siiski peatuma.
Eestit on nimetatud küll elektriautode võrgustiku puhul eesrindlikuks, kuid konkurents selles vallas. Samuti näitab ülaltoodud projekt, et arendusvõimalusi teede-ehitusvaldkonnas on küllaga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.11.24, 07:00
Uus viis sooja vee valmistamiseks säästab energiat, raha ning hoiab eemal karmi bakteri
Kortermajas valmistatakse soe tarbevesi üldjuhul hoone tehnosõlmes, kust see jaotatakse püstikutorustiku kaudu iga korterini. Tarbevee ringluse tagamiseks asub šahtis ka ringlustorustik ning soojussõlmes on sooja tarbevee ringluspump, mis nõuab energiat nii pumba tööks kui ka jahtunud vee temperatuuri hoidmiseks püstikus. Lisaks on torude õige isoleerimine ja paigaldus püstikušahtis äärmiselt oluline, et vähendada soojuskadusid ja külma vee soojenemist üle lubatud piiri.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele