Maanteeameti juht Aivo Adamson oli Teedeklastri konverentsil "Tee, anna tööd" arvamusel, et riigile kuuliv taristuettevõteAS Eesti Teed tuleks esimesel võimalusel erastada.
«Eesti Teed tuleb kiiresti erastada, sest see pole praegu terve konkurents," märkis Adamson. Adamsoni sõnul teab maanteeamet väga hästi hästi hooldustööde hindasid.
«Usun, et see ettevõte tuleks kiiresti ära erastada. Riik peaks selle ettevõtte andma erakätesse ja kokkuvõttes säästaks sellega raha,» ütles Eesti Asfaldiliidu ja Lemminkäinen Eesti ASi juhatuse esimees Sven Pertens.
Kui palju peaks riik omama äriühinguid, on korduvalt käsitlenud ka Riigikontroll. Riigikontrolli tulemusauditi peakontrolöri Tarmo Olgo hinnangul on teehooldused on toimunud juba vast kümmekond aastat ja selle ajaga peaks see selge olema küll, et mis tee maksab ja kas hinnad on õiged.
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Eesti Teede vastutupiirkonda kuuluvad riigimaanteid Lääne-Virumaa, Võru, Pärnu, Tartu ja Saare maakonnas.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.