Eesti firma Klaasimeister toodab Norra suurima lennujaama juurdeehitisele ligi 10 000 ruutmeetrit kõrgtehnoloogilist päikesevalgust ja müra summutavat klaasi.

- Foto: Guardian Industries
Tasub teada
AS KlaasimeisterAsutatud: 1997. aastalValdkond: klaaspaketi jm klaasist ehitusmaterjali tootmineOmanikud: Tarmo Jullinen ja Heiki ZuppingTöötajaid (2013): 72Käive 2014. aastal 9 mln eurot (aasta varem 8,7 mln). 2015. aasta prognoos 10-15% kasv.Kasum 2014. aastal 600 000 eurot (aasta varem 1,3 mln)Äripäeva edetabelites: seitsmel korral
Gaselli TOPis (viimati 2011. aastal). Mulluses
ehitusmaterjalitootjate edetabelis 12. kohal.Vaata Äripäeva edetabeleid aadressilt
www.aripaev.ee/top. Artiklid kiiresti arenevatest firmadest ja Gaselli edetabelid leiab
www.aripaev.ee/gasell.
Põhjamaade ühe suurema ja kaasaegsema lennujaama Gardermoeni 1,4 miljardit maksvate laiendustööde käigus ehitatakse ümber nii terminalihoone kui reisijate väljumis- ja saabumisalad. Projekti arhitektuurilahenduses domineerivad klaaspinnad, mille tootmine telliti Eesti firmalt Klaasimeister.
“Meie jaoks oli võtmeküsimuseks nii materjalide visuaalne kui praktiline pool,” rääkis ettevõtte tootejuht Kaido Toonekurg. “Antud ehitise puhul lähtusime eelkõige sellest, et valitud klaasid täidaks kõrgendatud turva- ja helinõudeid, aga ka disaini poolest on hoone omapärane – näiteks on klaasist ka fassaade toetavad kõrged klaaspostid, mis muudavad lennujaama veelgi avaramaks ja valgusküllasemaks.”
Klaaslahenduste tööde summa küünib Toonekure sõnul üle miljoni euro.
Taoliste projektideni on Klaasimeistri viinud pikaajaline koostöö Skandinaaviaga. "Esimesed koostööprojektid tegime Skandinaviska Glassystemiga (fassaadide projekteerija ja paigaldaja, toim) juba 2009 - suuremad tööd 2010 ja sealt siis on koostöö edasi arenenud," rääkis Toonekurg.
Projekti klaasitootmine kestab Toonekure sõnul käesoleva aasta suveni. Suurprojektid Klaasimeistrit ei kohuta, sest juba varasemalt on ettevõte suurprojektidele klaaslahendusi teinud. Ettevõte töö realiseerimiseks lisatööjõudu ei vaja ning Toonekure sõnul tullakse toime olemasoleva personaliga.
"Oleme pidevalt investeerinud kaasaegsesse tehnoloogiasse, et tootmine oleks efektiivne ning saaksime pakkuda suuri keerulisi projekte," ütles Toonekurg Ehitusuudistele.
Klaaslahenduse puhul kasutati Toonekure sõnul Ameerika klaasitootja Guardian SunGuard klaase, mis võrreldes tavaklaasiga lasevad paremini läbi loomulikku valgust, peegeldavad tagasi päikesevalgust, lukustuvad soojusenergiat ning aitavad seeläbi kokku hoida terminalihoone jahutus- ja küttekulusid.
Gardermoeni lennujaama laiendustööd lõppevad 2017. aastal, mil selle läbilaskevõime on 28 miljonit reisijat aastas.
Oslo lennujaam

3 fotot
- Oslo lennujaam Foto: Oslo Lennujaama juurdeehitus - Guardian Industries
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.