Novira Capital juhtivpartner Arle Mölder rääkis Äripäeva Kinnisvarakonverentsil, et Novira Plaza kõrghoonet arendades tehakse kaks põhimõttelist uuendust - büroopinnad müüakse ja büroohoone ülemistele korrustele ehitatakse korterid.
"Varasemas elus oleme arendanud kahte büroohoonet - Kawe ja Metro Plazat. Meil on ka Novira projektiga kõrged ambitsioonid. Selle hoone juures teeme kahte asja teistmoodi - müüme büroopindasid, mitte ei üüri neid," ütles Mölder. Ta lisas, et mõte on selles, et büroohoone ehituse ajal sinna üürnikke väga ei saa ja 1-1,5 aastat kulub büroohoone täitmiseks üürnikega.
"Tegime julge otsuse, et selles hoones hakkavad olema nii korterid kui ka bürood - kolm ülemist korrust on korterid, 12 alumist korrust bürood. kui on bürood ja korterid koos, siis ei tohi tekkida olukorda, kus ühes liftis kohtuvad prügikottidega elanikud ning tumedas ülikonnas ärimehed. Ehk et majale tuleb kaks eraldi fuajeed. Baltikumis pole ühtegi autolifti, kui sellesse majja tuleb Balti riikide esimene autolift. Need ei ole perekorterid, vaid linnaresidentsid," rääkis Mölder.
Ta lisas hoone kõrguse kohta, et kui linnaisad oleksid lubanud teha kõrgema, oleks nad seda ka teinud. Eestis algab kõrghoone alates 9st korrusest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Energiatõhususes proovime olla eesrinnas, kuid on tooteid, mida valitakse ennekõike toote ja mitte kulude järgi. Me tahaks mõelda, et meid valitakse eelkõige sellepärast, et meie maja on atraktiivne ja õiges kohas. Klaasmaja iseenesest ei ole väga energiatõhus," möönis ta.
Seotud lood
Tallinna südalinna ehitatav kõrghoone Novira Plaza, kuhu tuleb Eesti esimene iseteenindav automaatparkla, jõudis oma tipuni, mida tähistati traditsioonilie sarikapeoga.
5. märtsil asetati nurgakivi Tallinna südalinna Tartu maantee ja Pronksi tänava nurgale kerkivale 15-korruselisele büroo- ja korterihoonele Novira Plaza, mille 5500-ruutmeetrisest kogupinnast on tänaseks juba üle poole müügilepingutega kaetud.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.