„Me ei saa olla rahul oma uute lepingute sõlmimise mahuga, seda just arvestades väljavaateid 2015. aastaks. Samas valmistab heameelt fakt, et hetkel teenime väljaspool Eestit üle kolmandiku oma müügitulust,“ ütles Trink.
2014. aasta 9 kuuga sõlmisid kontserni ettevõtted uusi lepinguid kogumahus 107,5 mln eurot ning kolmandas kvartalis 37,2 mln eurot (2013 vastavalt 205,7 ja 109,8 mln eurot). Septembri lõpu seisuga oli kontserni teostamata tööde jääk 166,4 mln eurot (30.09.2013: 218,1 mln eurot).
Kasumlikkust suudetakse hoida
„Meil on hea meel, et vähenenud müügitulude juures oleme suutnud hoida kasumlikkust. Selle nimel oleme panustanud efektiivsemasse tegutsemisse, tõhusamasse riskide juhtimisse ning kulude kontrolli. Kasumlikkuse osas on väljakutseks suureneva mahuga üldehituse valdkond, positiivselt üllatas aga teedeehituse segment ning kasumimarginaali kasvu on toetanud ka kinnisvaraarenduse mahtude suurenemine. Oleme suurendanud investeeringuid erinevatesse uutesse kinnisvara arendusprojektidesse ning suutnud oma projektide õnnestumiseks ära kasutada Baltimaade korterituru soodsat arengut,“ tõi Trink välja.
Kontserni 9 kuu brutokasumimarginaal oli 8,9% ja puhaskasumimarginaal 4,2%, mis on mõlemad eelmise aastaga võrreldes näidanud paranemist. Ettevõtte 9 kuu puhaskasum oli 7,6 mln ning kolmandas kvartalis 3,3 mln eurot.
9 kuuga 235 korterit
2014. aasta 9 kuuga müüs Merko 235 korterit kogumaksumusega 23,8 mln eurot (käibemaksuta) ning kolmandas kvartalis 37 korterit kogumaksumusega 5,2 mln eurot. 2013. aasta 9 kuud oli vastavalt 165 korterit ja 17,4 mln eurot ning III kvartalis 71 korterit ja 6,6 mln eurot. Perioodi lõpus on kontsernil aktiivselt müügis kokku 366 korterit (30.09.2013: 385 korterit), mille kohta ei ole eellepinguid sõlmitud ja millest valdav enamik on ehitusjärgus.
Suurim projekt - Hilton