AS Teede REV-2 andis neljapäeval Maanteeametile üle Topi liiklussõlme, ehituse käigus rajati Laagrisse viaduktiga üle Tallinna-Pärnu maantee kulgev 1,3 kilomeetrine teelõik koos ringristmikega ning kaotati ohtlikud tagasipöörded.
Maanteeamet ja Teede REV-2 sõlmisid Topi liiklussõlme ehituslepingu 13. septembril 2013, ehitustöödega alustati mullu 2. oktoobril ja need lõpetati tänavu 24. septembril. Ehituse maksumuseks koos käibemaksuga kujunes 6,27 miljonit eurot.
Topi liiklussõlmel rajati ligi 1,3 kilomeetri pikkune sõidutee Jälgimäe teest kuni Maksimarketi taguse raudteeni, 68 meetri pikkuse viaduktiga üle Tallinna-Pärnu maantee. Kokku rajati kolm ringristmikku, ehitati ligikaudu 1,1 kilomeetrit jalgteid ja paigaldati 514 meetri ulatuses müratõkkeseinu. Topi liiklussõlme valmimisega kaotati ohtlikud tagasipöördekohad Pärnu suunalt lähenedes Maksimarketi ja Rimi supermarketitesse ning Tallinna suunalt liigeldes hotell Salzburgi juures. Vastvalminud viadukt ja rambid muudavad liiklemist tunduvalt ohutumaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Topi liiklussõlme ehituse projekti koostas K-Projekt AS, omanikujärelevalvet teostas OÜ Vealeidja. Liiklussõlme ehitust rahastas põhiosas maanteeamet ja ühe miljoni euro ulatuses OÜ Chester Universal.

- TOPi liiklussõl linnulennult
- Foto: Teede REV-2
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.