9. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee kontaktvõrgu veoalajaamad rekonstrueerib Tšehhi firma

8. augustil sõlmis Eesti Raudtee Tšehhi ettevõttega Elektrizace železnic Praha a.s. lepingu raudtee kontaktvõrgu Järve ja Keila veoalajaama projekteerimiseks ja ehitamiseks. Lepingu maksumuseks on 5,3 miljonit eurot.

Lepingu eesmärgiks on kolmest Eesti Raudtee veoalajaamast kahe rekonstrueerimine, et viia need elektrirongiliikluse häireteta toimimise tagamiseks vastavusse tänapäevaste nõuete ja normidega. Alajaamade rekonstrueerimisel võetakse arvesse ka uute elektrirongide vanadest 60% suuremat tarbimisvõimsust.

AS Eesti Raudtee juhatuse liikme – infrastruktuuri direktori Arvo Smiltinši sõnul on tegemist teise olulise etapiga elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimise projekti elluviimisel.

„Eesti mõistes on tegemist väga mahuka ja spetsiifilise projekteerimis-ehitustööga,“ täpsustas Smiltinš. „Järve ja Keila raudtee veoalajaamad ehitati ligi 50 aastat tagasi ja seadmed on enamasti pärit 1960. aastatest vastavalt tollal kehtinud tehnilistele lahendustele.“

Vastavalt sõlmitud lepingule kohustub peatöövõtja teostama veoalajaamade projekteerimis- ja ehitustööd ning muud ehitamiseks, rajatiste käiku andmiseks ja tulevaseks kasutamiseks vajalikud, tellija nõudmistest ja õigusaktide nõuetest tulenevad tööd.

Rekonstrueeritud veoalajaamad peavad töösse rakenduma 2014. aasta sügisel.

Projekti kaasrahastab Euroopa Ühtekuuluvusfond.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688