Kui olete maanteel sattunud kolonni, mille on põhjustanud hiiglaslik maja vedav auto, siis tõenäoliselt olete olnud tunnistajaks kiiresti arenevate ettevõtete ehk gasellide edetabelis ehitusfirmade hulgas esimeseks tulnud OÜ Hestalink tegevusele.
Selles ettevõttes ei tegeleta traditsioonilise müüriladumise või seinte plaatimisega. Hestalink veab valmismaju Eestist Soome ja Rootsi ning paneb nad kohapeal paika. Majad, mis Paldiski sadamast üle mere transporditakse, ehitatakse valmis Harjumaal Vasalemmas. Hestalink on maju vedanud kõikjale üle Soome. Kaugeim paik, kust võib leida Vasalemmas valminud maja, on Ylläs Põhja-Soomes.
Tegemist on maailmas ainu laadse ehitustehnoloogiaga, mis on kasutusel vaid Soomes, Eestis ja Saksamaal. Nii tehnoloogia kui ka seadmed maja tõstmiseks-siirdamiseks on patenteeritud. Maja ehitatakse vundamendist korstnani välja siseruumis, tõstetakse treilerile, sõidutatakse, kuhu vaja, tõstetakse ettevalmistatud paika, ühendatakse kommunikatsioonid ja omanik võib kohe sisse kolida. Maja siseviimistlus on tehtud juba Vasalemmas.
Angaaris mugav ehitada.
“Maja saab valmis umbes 20 päevaga,” ütles Hestalinki ja Akso-Hausi üks osanikke Kristjan Kuldmaa. Tema tehases Vasalemmas käib töö kõikides angaarides ja parasjagu täidetakse taas üht tellimust Soome – valmivad suvilad. Sisetingimustes läheb ehitamine palju kiiremini kui ehitusplatsil, sest see ei sõltu ilmast. Korraga ehitatakse mitu maja. Materjalikasutus on sisetingimustes töötades märksa efektiivsem – kui tavaliselt midagi ehitusplatsil ikka üle jääb, siis ilm teeb selle kallal oma töö ning vettinud kipsplaadi või niiskusest kõveraks tõmbunud laudadega pole hiljem suurt midagi peale hakata. Katuse all toimetades aga kasutatakse kogu ehitusmaterjal viimseni ära – üle ei jää ja raisku ei lähe midagi.
Kõik läheb ekspordiks.
Viimasel ajal lähevad Akso-Hausi tehases toodetud majad Hestalinki abil vaid välismaale, kuid see pole kogu aeg nii olnud. Kuldmaa märkis, et kuni masu tulekuni müüdi maju vaid Eestis, kuid majanduskriisist alates on neid valmistatud välismaale. “Meile oli masu positiivne kogemus, sest just siis olime sunnitud Soome ja Rootsi poole vaatama hakkama,” rääkis Kuldmaa. “Kriisiajal käis meil tehases töö 24 tundi ööpäevas, majad muudkui kerkisid. Meil siin oli justkui täiesti teine maailm võrreldes ehitusvaldkonna olukorraga Eestis üldiselt.”Miks maju Eestisse enam üldse ei müüda? Kuldmaa sõnul peitub põhjus traditsioonides: siin on peaaegu kõigil mõni sugulane, tuttav või sõber, kes oskab ehitada. “Ollakse harjunud, et muu töö ja elu kõrvalt ehitatakse omale maja 20 aastat. Meie pakutav on natuke võõras,” ütles Kuldmaa. Tööd tema ettevõtetel jätkub ja klientide saamiseks ta erilisi hinnaalandusi tegema ei pea. “Meil on kindel hind. Kui see sobib, siis sobib, kui mitte, pole midagi katki,” selgitas ta. Kui mõni Eesti inimene soovib saada valmismaja, siis ikka saab. Eriti veel, kui soov on tellida midagi erilisemat kui lihtsalt tavaline viilkatusega hoone.
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus
Seotud lood
Värskes Gasellide TOPis on tavatult palju ehitusfirmasid, mis ei vasta tavaarusaamale ehitusettevõttest, vaid tegelevad kõrvaltegevustega hoopis millegi muuga. Ettevõtjad tunnistavad, et õppisid masust ja see muutis neid tugevamaks, samas teeb neile muret turu heitlikkus.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.