Autor: Helery Liivik • 3. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas garanteerida garantii?

Ehitaja lohakus, tellija teadmatus ja ebapiisav kommunikatsioon osapoolte vahel – kõik need on põhjusteks, miks garantiiremont tekitab ehituses palju vaidlusi ning jääb nii mõnelgi korral hoopis tegemata.

Kinnisvarafoorumites võib tihti kohata postitusi sellest, kuidas ühel või teisel kliendil on garantiitööd tegemata jäetud. Ehitusettevõtja garantiikohustus tuleneb aga otse seadusest, mille kohaselt on ehitusettevõtja kohustus tagada, et tema tehtud ehitustöö vastab lepingu nõuetele. Seadusjärgne garantiiaeg on kaks aastat.

“Paljud erimeelsused ehituslepingutes kerkivad just sellest, et sõlmitud leping on ebamäärane või puudulikult reguleeritud,” kommenteeris advokaadibüroo Entsik & Partnerid vandeadvokaat Marko Mehilane. Tema sõnul on palju abi sellest, kui garantiiaja kohustustega seonduv on lepingus põhjalikult reguleeritud.

Tellijal on ka kohustusi.  Suuremaid probleeme saavad ka ehitusettevõtted ?nantstagatisega ennetada. Eventus Ehitus OÜ juhi Ivar Kundla sõnul on nende ettevõttes enamik garantiisid ?nantstagatisega kaetud.

“Ma ei taha oma ettevõtet nüüd esile tõsta, kuid nii palju oskan ma öelda, et sellest garantiireservist, mis meil on määratud, jääb igal aastal peaaegu pool kasutamata. Kosmeetilisi parandusi tuleb ikka teha, aga suuri fopaasid, nagu näiteks katuse läbisadamine ja sellised eksimused, pole olnud,” ütles Kundla

Loe põhjalikumalt tänasest Äripäeva paberlehest.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688