Harju maavanem Ülle Rajasalu saatis Tallinna Linnavalitsusele kirja, milles palub kaaluda TOPi ala planeeringu ümbervaatamist.
Harju maavanema Ülle Rajasalu sõnul on Tallinnas Prita TOPi ala, aadressil Regati pst 1/3/5 segahoonestusala. Maavanema sõnul ei ole tal midagi selle vastu, kui antud alale kerkib mõni kool, teater või mõni muu avalik hoone. Pigem on vastumeelsus massiliste korterite vastu, sest see lisab liikluskoormust Pirita teele, mis kannatab seal liiklus juba praegu tipptundidel ülekoormuse all Viimsi suunalt sõitvate autode tõttu.
„Kui arvestada, et sinna piirkonda tulevate korterelamute puhul tuleb arvestada keskmiselt 2 autot ühe korteri kohta, siis koormab see Pirita teed veelgi enam,“ lisas Rajasalu.
Samuti tekib korterelamute rajamise puhul lisa lasteaia- ja koolikohtade vajadus, millele praegu lahendus puudub.
Rajasalu toetab TOPi arendaja ideed rajada antud piirkonda Eesti Kunstiakadeemia või Tallinna Linnateatri hoone, mis sobivad antud eksklusiivsesse piirkonda väga hästi.
Antud piirkonna puhul on vaidlused käinud juba pikalt. Rajasalu sõnul tundub, et kohalikud elanikud esitavad uute detailplaneeringute ettepanekute kohta proteste protestimise pärast, mitte ei soovi arutada teemat ühiselt kõikide osapooltega.
„Analüüsinud Harju Maavalitsuses toimunud nõupidamise tulemusi ja maavanemale esitatud planeeringumaterjale ning võttes arvesse seda, et detailplaneeringu lahenduse suhtes on ilmnenud suur avalik huvi TOP-i kompleksist lõuna poole jääval alal, leian, et kohalik omavalitsus peab esitama täiendavad põhjendused oma valiku õigustamiseks ning tõsisemalt kaaluma alternatiivseid planeeringulahendusi, millele on planeeringumenetluse käigus tähelepanu juhtinud erinevad seltsid ja Tallinna elanikud,“ kirjutas Rajasalu pöördumises Tallinna linnavalitsusele.
„Juhin siinkohal ka kohaliku omavalitsuse tähelepanu sellele, et planeerimistegevuse eesmärgiks ei ole mitte ainult kinnistu omaniku huvide teostamise võimaldamine, vaid parima võimaliku lahenduse leidmine, arvestades ka teiste huvitatud isikute, säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu kujundamise ning keskkonnakaitse vajadustega,“ lisas Rajasalu
Maavanema ettepanekud:
1. Kohalikul omavalitsusel täiendavalt kaaluda vastuväiteid esitanud isikute ettepanekuid:
- säilitada olemasolev pargiosa täielikult;- suurendada avatud roheala osakaalu TOP-i hoonetekompleksist lõuna poole jääval alal (kruntidel pos 15 – 18) hoonestusala pinna vähendamise teel;- planeerida TOP-i pikendusele uus kõrgem hooneosa hoonestusala kogupinnavähendamise kompenseerimiseks;- planeerida korterelamute asemele avalikkusele suunatud ühiskondlikke hooneid (nt kultuuri- või hariduse funktsiooniga).2. Kohalikul omavalitsusel kaaluda planeeringualal uute eluasemekohtade vähendamist ja/või esitada põhjendused selle kohta, kuidas on kavas tagada tulevaste elanike jaoks vajalikud lasteaiakohad.3. Kohalikul omavalitsusel kaaluda enne Detailplaneeringu kehtestamist nimetatud alale avaliku arhitektuurivõistluse korraldamist, selleks et saavutada veelgi läbimõeldum planeeringu lahendus.
Seotud lood
Tallinna linnavolikogu kiitis eile heaks kümme aastat tagasi algatatud Tallinna Olümpiapurjespordikeskuse lähiala detailplaneeringu, kirjutab Äripäev.
Ehitusfirma Rand&Tuulberg nõukogu esimehe Aivar Tuulbergi sõnul on TOPi ala esialgset planeeringut kärbitud kõvasti, ent vastab 100%-liselt üldplaneeringu nõudmistele.
Harju maavanem kiitis heaks maavalitusele järelevalveks antud Pirita TOPi ala planeeringu. See annab loa alustada ehitustegevuse arendamiseks antud piirkonnas.
Kallinev energia on pannud majaomanikke üha rohkem vaatama ülimalt säästlike maasoojuspumpade poole, seda nii uusehitiste puhul kui ka olemasolevate küttelahenduste uuendamisel. Aga missugust maasoojuspumpa valida?
Enimloetud
3
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
6
Projekteerimishanke eeldatav maksumus on 19 miljonit eurot + KM.
Hetkel kuum
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele