Maanteeametil on kavas läbirääkimised Nasva ja Tehumardi kandi teeäärsete maade omanikega, ostmaks neilt maad, kuna kergliiklustee ei mahu olemasolevale teemaale ära.
Samas on maaomanikud ärevaks teinud maanteeameti tellimusel tee projekti koostanud OÜ Teedeprojekt, kelle kirjad on koostatud üsna nõudlikus toonis, kirjutab Saarte Hääl. Projekteerija Margus Mikson teatab nimelt, et ette on nähtud “võõrandamine teile kuuluvalt kinnistult”, kuid kui palju ollakse nõus näiteks 600 ruutmeetri männimetsase maatüki eest maksma, sellest pole kirjas sõnagi.
Maanteeameti Lääne regiooni planeeringute osakonna peaspetsialist Kalev Repp sõnas, et maa võõrandamise tingimused sõltuvad maaomanikuga läbirääkimiste tulemustest. “Läbirääkimiste alustamiseks tellib maanteeamet eksperdilt maa hindamise, mille tulemusena saame hinna, ja see on meie hinnapakkumise ja läbirääkimiste aluseks,” lisas Repp.
Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu ütles, et see, kui palju maad kavatsetakse osta, selgub pärast projekti valmimist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Nasva-Tehumardi maantee rekonstrueerimise projekt on küll laias laastus valmis, ent kinnistuomanikud pole rahul, et osa nende maast läheb kergliiklustee alla.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.