Kahjumis teedeehitajad doteerivad riiki ning osalevad bituumeniloteriil ja hinnarallil, rääkis Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens.
„Seitsme tee-ettevõtte kahjumid 2010. aasta tulemuste põhjal olid ligi 15 miljonit eurot. Tegemist on ühe kolmandikuga omakapitalist. Veel mõned aastad ja neid firmasid ei ole enam,“ sõnas Pertens.
Teedeehitajate üheks mureallikaks on bituumeniturg, kus hinnad on aastatel 2009-2011 kõikunud kuni 120%. „Riik maksab pikaajaliselt vaadatuna õiget hinda, ent tee-ettevõtjad osalevad loteriil,“ märkis Pertens ja lisas, et õiglane oleks rakendada bituumeni hinnaindeksit. See on ka maanteeametil plaanis.
Maanteeamet peadirektor Tamur Tsäkko märkis, et seni pole ühtegi ehituslepingut hinnaindeksiga seotud, ent Kurna liiklussõlme lepingu puhul on plaanis seda esmakordselt teha. „Mudelit veel pole, aga loodame selle aasta lõpuks välja töötada. Indeksit ei saa ju määrata ministeerium, tegemist peab olema objektiivse näitajaga,“ selgitas ta.
Seotud lood
Olukord on turul väga raske - nende sõnadega alustas oma ettekannet TREV2 juhatuse esimees Priit Sauk Äripäeva konverentsil „Teede ja infraehituse äriplaan 2012“.
Neljakümne viiest Äripäeva teedeehitajate toppi jõudnud ettevõttest lõpetas eelmise aasta kahjumiga üle 40 protsendi ehk kaheksateist firmat.
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.