Nii Jõhvi kui Kohtla-Järvele rajatud kergliiklusteede kvaliteedi puhul võib mõneski kohas rääkida nn kirvetööst.
Näiteks tuttuus kõnnitee Virula kaubanduskeskuse juures Kohtla-Järvel on vajunud nii palju, et sinna on tekkinud lohk. Ehitusjärelevalve spetsialist Rein Viina ütles ajalehele Põhjarannik, et see on selgelt ebakvaliteetne töö ja tuleb ümber teha, samuti ka Keskalleel olev praak.
Tema arvates on vajumiste üheks põhjuseks liiva kvaliteet, kuid see ei õigusta ehitajate praaki. “Brigaadid oleks justkui kogenud, kuid arvatavasti annab tunda kiirustamine, sest tähtajad lähenevad,” märkis Viina.
Jõhvis on keskusest kuni Kohtla-Järve poolse sissesõiduni ulatuv promenaad valmis, kuid alles vastu võtmata, sest sealgi leidis teed üle vaadanud komisjon mitmeid märkuseid kvaliteedi kohta – näiteks liiga suured praod teekatte ja äärekivi vahel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?