Põrandate hulgi- ja jaemüüja Lincona Põrandakeskus ennustab tänavu vähemalt 30% põrandakatete müügi kasvu, seda eelkõige laminaat- ja puitpõrandate ning vaipkatete sektoris.
Lincona Konsult ASi juhatuse liikme Olavi Tuisu sõnul hakkas müük vaikselt kasvama juba eelmise aasta teisest poolest, mis annab märku ehitusturu stabiliseerumisest. „Nii jaanuaris kui veebruaris, mis on traditsiooniliselt aasta kõige tagasihoidlikumad kuud, oli meie põrandate müügikasv mullusega võrreldes 30%, mis on märkimisväärne tulemus,“ rääkis Tuisk.
„Kogu aasta õnnestumise otsustab ilmselt järgmine sügis, kuid kevad ja suvi tõotavad praeguseid suundumusi arvestades tuua leevendust paljudele ehitus- ja siseviimistlusmaterjalidega kauplejatele,“ lisas ta.
Põrandapaigaldamise hooaeg läheb Tuisu sõnul lahti märtsis-aprillis, kui temperatuur ja niiskustase sobivad puitpõrandate paigaldamiseks paremini. „Ajast ette rutates on meil neli-viis suuremahulist objekti suveks juba kinnituse saanud. Tundub, et paljusid pikalt seisnud ehitusi on hakatud vaikselt ellu äratama. Samuti on inimesed muutunud oma kodu renoveerimisel taas julgemaks – seda enam, et ehitajate tunnihinnad on veel suhteliselt mõistlikud,“ märkis Tuisk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lincona põrandamüügi tippaeg oli 2007. aasta, mil ettevõtte käive küündis 12 miljoni euroni. Mullu oli käibenumbriks 7 miljonit eurot. „Paari aasta tagust tulemust veel nii pea ette ei näe, kuid sellises kitsas sektoris nagu põrandad on ka 30% tõus aastas märkimisväärne,“ sõnas Olavi Tuisk.
Sel aastal ootab Tuisu sõnul ees märgatav vaipkatete ja muude tekstiil-sisustusmaterjalide hinnatõus. „Mullu läks üks kahest Euroopa suurimast lõimetootjast pankrotti, mille tulemusel tõstis jõupositsioonile jäänud ettevõte hindu tervelt 18%,“ selgitas Tuisk. „Eestisse jõuab hinnatõus ilmselt aasta keskel, kuid selle täpset ulatust on meie väiksel turul täna veel raske prognoosida.“
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.