• 11.01.11, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

November oli kõigi aegade parim ekspordikuu

Eestist eksporditi novembris kaupu jooksevhindades 860 miljoni euro (13,5 mld kr) eest ja imporditi Eestisse 900 miljoni euro (14,1 mld kr) eest. Ühe kuu eksportkäive pole varem nii suur olnud, import oli aga viimati suurem oktoobris 2008.
Mullu novembris kasvas kaupade eksport 48% ning import 38% võrreldes 2009. aasta novembriga. Kaubavahetuse puudujääk oli 40 miljonit eurot (0,6 miljardit krooni). Võrreldes 2009. aasta novembriga vähenes puudujääk ligi kaks korda, teatas statistikaamet.
Euroopa Liidu riikidesse eksporditi Eestist kaupu 594 miljoni euro (9,3 miljardi krooni) eest, mis moodustas 69% Eesti koguekspordist. 2009. aasta novembriga võrreldes suurenes eksport ELi 49%. Eksport ühendusevälistesse ehk nn kolmandatesse riikidesse suurenes 45%.
ELi riikidest imporditi Eestisse kaupu 718 miljoni euro (11,2 miljardit krooni) väärtuses, mis moodustas 80% Eesti koguimpordist. 2009. aasta novembriga võrreldes suurenes import euroliidu riikidest 30%. Import kolmandatest riikidest suurenes 80%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ELi riikidega oli kaubavahetuse puudujääk 124 miljonit eurot (1,9 miljardit krooni). Kaubavahetuses kolmandate riikidega tekkis ülejääk 84 miljonit eurot (1,3 miljardit krooni).
Eelmise aasta novembris suurenes eksport sama aasta oktoobriga võrreldes 2% ning import 6%.
Põhjalikuma ülevaate novembri väliskaubandusest avaldab statistikaamet 24. jaanuaril.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele