Maanteeamet kinnitab, et lumisele teele kruusa panekus pole midagi erakordset ning järgida tuleb vaid kehtestatud norme.
Postimehe tänases artiklis „Teeremont jätkub lumes“, kus juttu Viljandimaal Läti piiri ääres lumisele teele kruusa mahapanekut, leiavad tee-ehitajad, et ei näe selles midagi erakordset. Sama kinnitab ka maanteeamet.
Maanteeameti lääne regiooni direktor Enn Raadiku kinnitusel on Karksi-Niua – Lilli tugitee ehitusel tegemist planeeritud töödega ja tegevus on kooskõlas objekti tööde graafikuga ja vastavuses teetööde tehnoloogia nõuetega.
Kõnealune ehitus toimub Eesti-Läti piiriülese koostöö programmi raames. Töödemahud on suured ja sügiseks peab teelõik olema tolmuvaba katte all. Muldkeha veomaht on 40 000 m3 ja kruusa veomaht on 20 000 m3.
Ehitaja peab ehituses oleva teelõigu puhastama lumest ja järgima tehnoloogianõudeid. Tööd käivad põhiliselt õgvendustel ja lühikestel lõikudel olemasoleva teetrassil. Järelevalve ja tellija esindaja on pidevalt jälginud teetööde tehnoloogia nõuete jälgimist. Käesoleva etapi tööd lõpevad sel nädalal ning purustatud kruusast katte ehitus jätkub kevadsuvel pärast muldkeha lõplikku sulamist ja korrastamist.
Mullatööde teostamine talvel võimaldab pikendada ehitusperioodi ning lühendada objekti ehituskestust ja säästa materjalide kohaleveomarsruutidel teekonstruktsioone. Mullete ehitamist talvetingimustes on praktiseeritud aastakümneid ja tulemus sõltub olulisel määral töövõtja töökultuurist. Teatud oludes on mullete ehitamine külmunud pinnasele ainuvõimalik viis töid teostada.
Tööde tegemisel tuleb kinni pidada tehnoloogianõuetest, millised kehtivad tavatingimustes ehitamisel ning lisaks veel talvetingimustest tulenevatest lisanõuetest.
Lisanõuded on järgmised: - Kõik varemtehtud tööd peavad olema lõpetatud, dokumenteeritud ja üle antud enne kestvate külmade saabumist.
- Aluspind peab olema puhastatud lumest ja jääst.- Konstruktsiooni paigaldatav materjal ei tohi olla külmunud ja tuleb paigaldada ning tihendada enne külmumist. Juhuslikult teele veetud külmunud pangad tuleb laotatavast kihist eemaldada.- Järgnevate tööde tegemine on lubatud peale konstruktsiooni täielikku läbisulamist ning ületihendamist.
Võimalikuks riskiks on teele veetud materjali kandevõime kaotus veega täielikult küllastunud olekus materjali sulamisel ja sellest tulenevalt võimalikud probleemid tee läbitavuse tagamisel.
Seotud lood
JLG Industries, Inc. on maailma juhtiv korvtõstukite arendaja ja tootja, kelle mitmekesisesse tooteportfelli kuuluvad ka JLG® mobiilsed tõsteplatvormid, JLG ja SkyTrak® teleskooplaadurid ning paljud muud ohutuks ja ergonoomiliseks kõrgustes töötamiseks vajalikud seadmed. Eestis esindab JLG kaubamärki Liftest OÜ.
Enimloetud
2
Lepingu maksumus on korralik!
3
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Viimased uudised
Juht: ajatatud maksuvõlg on ka üks võimalik viis parandada ettevõtte likviidsust, isegi kui see on kallis viis
Ekspert: Eesti teedel on Rootsi tasemele langemiseks veel palju ruumi
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Lepingu maksumus on korralik!
Tagasi Ehitusuudised esilehele