Venemaa on eksportturuna atraktiivne, seal võib palju võita, aga ka kaotada, arvab ES Sadolin ASi peadirektor Piret Minn.
"Nimesid nimetamata arvan, et kui meie puhul oleks tegemist iseseisva ettevõttega, oleks mõtteviis sarnane (sooviksime vähendada Venemaa-sõltuvust - toim)," kommenteeris Minn Krimelte plaane laiendada eksporttegevust Ameerika ja Hiinas suunal.
"Venemaa on kindlasti atraktiivne turg, kus tasub kohal olla. Seal võib palju võita, aga ka kaotada," lisas ta. "Ei saa öelda, et meie mullune 24%-line käibelangus oleks tingitud ainult Venemaast, müüme ka Balti riikides ja mujal" märkis Minn.
Selleks aastaks Sadolin käibe kasvu ei prognoosi, tõenäoliselt jäädakse eelmise aasta tasemele. "Kasvu puudumine on kinni pigem meie toodetes kui ehitusturus tervikuna. Teiste ehitusmaterjalide kohta ei pruugi see kehtida," arvas Minn.
Seotud lood
Henkel Makroflex AS, kelle toodangust 96% läheb ekspordiks, arvestab tänavu 50-protsendilise käibekasvuga ning plaanib ka töötajaid juurde värvata.
Kui Henkel Makroflex arvestab jätkuvalt suuresti Vene turuga, siis Krimeltega seotud ehitustooteid koondav Wolf Group tahab Venemaa-sõltuvuse vähendamiseks asuda oma ehitusvahtude ja -liimidega vallutama USAd ning Hiinat.
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.