1. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mäo liiklussõlm avatakse täna

Täna avatakse Mäo möödasõit, mille maksumuseks koos käibemaksuga kujunes 474 mljonit krooni.

Mäo möödasõidu hanke käigus projekteeriti ja ehitati Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 85. ja 91. kilomeetri vahel asuv lõik uuele trassile, millega Tallinna ja Tartu vaheline tee väheneb 0,7 kilomeetri ja sõiduaeg umbes 1,5 minuti võrra.

Liiklejate jaoks olulisem on see, et  uus liiklussõlm on endisest lahendusest oluliselt ohutum. Rajatud uus 6,2-kilomeetrine teelõik on  eraldusribaga  neljarealine eritasandiliste ristmikega I klassi maantee.

Lisaks projekteeriti ja ehitati neli viadukti ja sild üle Vodja jõe. Samuti rekonstrueeriti valminud maanteelõiguga ristuva Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 2,6 km pikkune teelõik. Jalakäijatele ja jalgratturitele ehitati 4,5 km kergliiklusteid, rajati 2,4 km ulatuses müratõkkeid ning paigaldati 11,8 km ulatuses maanteevalgustust. Kohaliku liikluse eraldamiseks Tallinna-Tartu maanteest jääb kasutusse olemasoleva maantee 4,1 km pikkune säilitatav lõik.

Nordecon Infra ASi juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro sõnul said Mäo möödasõidu kõik ehitustööd valmis tähtaegselt, hoolimata täiendavalt lisandunud töödest, näiteks Paide suunalise kergliiklustee ja Mäo bussiterminali rajamine.

"Mäo möödasõidu puhul tegemist ehitusobjektiga, kus ehitaja jaoks keerukamaks osaks  olid  maa sees ja osaliselt vee all teostatud ehitusetapid. Samas on kasutusele võetud insenertehnilised lahendused sõna otseses mõttes vettpidavad,“ märkis Taro.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688