• 22.09.10, 11:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mäo möödasõit avatakse 1. oktoobril

Ehitustööd Mäo möödasõidu rajamiseks valmivad tähtaegselt vaatamata lisandunud töödele ning möödasõidu ametlik avamine toimub 1. oktoobril.
„1. oktoobriks, nagu ka leping ette nägi, saavad Mäo möödasõidu kõik ehitustööd valmis. Oleme suutnud tähtajast kinni pidada hoolimata täiendavalt lisandunud töödest, näiteks Paide suunalise kergliiklustee ja Mäo bussiterminali rajamine,“ rääkis Nordecon Infra ASi juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro. „Tähtaegselt tähendab, et kõik ettenähtud tööd on lõpetatud.“
Taro sõnul oli Mäo möödasõidu puhul tegemist ehitusobjektiga, kus ehitaja jaoks keerukamaks osaks  olid  maa sees ja osaliselt vee all teostatud ehitusetapid,  kui tavaliiklejale nähtava maapealse trassiosa, viaduktide ja müratõkete rajamine. „Samas on kasutusele võetud insenertehnilised lahendused sõna otseses mõttes vettpidavad,“ lisas ta.
Mäo möödasõidu hanke käigus projekteeriti ja ehitati Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 85. ja 91. kilomeetri vahel asuv lõik uuele trassile, millega Tallinna ja Tartu vaheline tee väheneb 0,7 kilomeetri ja sõiduaeg umbes 1,5 minuti võrra. Liiklejate jaoks olulisem on see, et  uus liiklussõlm on endisest lahendusest oluliselt ohutum. Rajatud uus 6,2-kilomeetrine teelõik on  eraldusribaga  neljarealine eritasandiliste ristmikega I klassi maantee.
Lisaks projekteeriti ja ehitati neli viadukti ja sild üle Vodja jõe. Samuti rekonstrueeriti valminud maanteelõiguga ristuva Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 2,6 km pikkune teelõik. Jalakäijatele ja jalgratturitele ehitati 4,5 km kergliiklusteid, rajati 2,4 km ulatuses müratõkkeid ning paigaldati 11,8 km ulatuses maanteevalgustust. Kohaliku liikluse eraldamiseks Tallinna-Tartu maanteest jääb kasutusse olemasoleva maantee 4,1 km pikkune säilitatav lõik.
Eesti maanteedel esimese nii mastaapse projekteerimis-ehitushanke maksumuseks kujunes koos käibemaksuga 474 miljonit  krooni.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.02.25, 09:41
Kas tööstusel on valikut?
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele