• 30.08.10, 17:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Türi-Viljandi raudtee projekti teeb Sweco

Edelaraudtee Infrastruktuuri tellimusel teeb Lelle-Türi-Võhma-Viljandi raudtee rekonstrueerimisprojekti Sweco Projekt.
Projekteerimine koos eelprojektiga läheb maksma 1,67 miljonit krooni. Raudtee rekonstrueerimistööd lõppevad 2012. aastal ja tulemusena väheneb Tallina-Viljandi rongisõit 15 minuti võrra.
Rekonstrueerimisprojekt näeb ette olemasoleva raudtee rekonstrueerimise arvestades pikkrööbastega tee iseärasusi ja ehituseks vajalikke tingimusi nagu mulde niiskusrežiimi normaliseerimise ja raudtee maa-ala korrastamise ning muid vajalike kaasnevaid töid. Vahetatakse ballast, eemaldatakse olemasolevad rööpmed ja asendatakse uutega.
Parandatakse muldkeha probleemsetes kohtades, puhastatakse ja taastatakse kraavid ja drenaažisüsteemid, vahetatakse välja isoleerlukud ja keevitatakse rööpad kokku.
Töödega kaasneb samatasandiliste ülesõidu-, ülekäigukohtade  remont, osaline sildade ja truupide remont ja kuue reisijateveo ooteplatvormi ehitamine.
„Türi-Viljandi raudtee on ehitatud seitsmekümnendate aastate algul. Kasutusel on R50 tüüpi rööpad, naelkinnitused, paekivi killustik, puitliiprid ning rööpmelaius on 1520 mm. Raudteelõigu tehniline seisund nõuab ulatuslike rekonstrueerimistöid," sõnas Sweco Projekti planeeringute osakonna projektijuht Vladimir Keiv. 
Tööde eesmärk on demonteerida rööpajätkudega, paekivikillustiku ballastil olemasolev raudtee, asendades see rööpajätkudeta, raudbetoonist liipritega ja osaliselt puitliipritega graniitkillustiku ballastil oleva raudteega. "Samuti on oluline raudtee geomeetria parandamine, mis tagaks ohutuse, võimaldaks tõsta liikumiskiirust ja viiks hoolduskulud minimaalseks. Reisirongide kiirus saab olema 120 km/h ja kaubarongidel 80 km/h,“ märkis Keiv
  

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.02.25, 09:41
Kas tööstusel on valikut?
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele