• 02.07.10, 16:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Domus: usk kinnisvaraturu tulevikku kasvab

Domus Kinnisvara juhatuse liige Raul Reino kirjutab ettevõtte blogis, et kinnisvaraturg liigub just selles suunas, kuhu enamus inimesi usub seda liikuvat. Alust paranemislootustele turul annavad konjunktuuriinstituudi kindlustunde indikaatori näidud. 
Eesti Konjunktuuriinstituut jälgib ja analüüsib regulaarselt Eesti kinnisvaraturul toimuvaid konjunktuurimuutusi. Tegemist on uuringuga, mille aluseks on kinnisvaraettevõtete poolt antud hinnangud oma ettevõtte kohta.
Äsja ilmunud juuni kokkuvõte näitas, et kinnisvaraga seotud ettevõtete kindlustunne püsib kümnendat kuud järjest plusspoolel. Kindlustunde indikaator tõusis märtsi +26-lt juunis +37-ni. Võrreldes 2009. aasta juuniga (kindlustunde indikaator –20) on turuolukord oluliselt parem.
46% ettevõtteid teatas juunis teenuste müügi suurenemisest viimasel 3-l kuul (saldo +42). Iga neljas ettevõte võttis tööle uusi töötajaid. Järgnevatel kuudel nõudluse kasv kinnisvaraturul jätkub (nõudluse saldo juunis +24).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui vaadata teist olulist baromeetrit, milleks on tarbijate kindlustunde indikaator, siis näeme, et ka tarbijate kindlustunne juunis tõusis ja võrreldes maiga oli tõus 2 punkti. Kindlustunde indikaator on liikunud positiivses suunas alates 2009.a märtsist ja nüüd jõudnud viimase 2 aasta kõrgeimale tasemele ning ka ajaloolise keskmisest kõrgemale.
Seega võime tõdeda, et nii kinnisvara ettevõtete hulgas on kasvanud usk kinnisvaraturu tuleviku osas kui ka inimeste ootused Eesti majandusolukorra muutumisele on järjest paranenud. Meie usk on meie elu nurgakivi. On vana tõde, et me näeme maailma enda ümber sellisena, nagu me usume seda olevat. Teisisõnu, kui enamus ettevõtjaid ja tarbijaid usuvad, et elu meie ümber läheb paremaks, siis see nii ka läheb. Kinnisvaraturg, olulise osana majandusest, liigub samamoodi täpselt selles suunas, nagu enamus inimesi usub seda liikuvat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele