Tallinna linnavalitsus kavatseb esitada linnavolikogule Pärnu mnt 126 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamise otsuse eelnõu.
Detailplaneering võimaldab ehitada 4500 ruutmeetri suurusele alale kuni 9-korruselise äriruumidega korterelamu.
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles OÜ Autoleping, mille omanikeks Illimar Maasing, Indrek Madar ja Tarmo Salus. Planeeringu koostas arhitektibüroo Koot & Koot OÜ.
Detailplaneering annab võimaluse ehitada Alevi tänava ja Pärnu maantee nurgal asuvate kruntide liitmise tulemusena moodustuvale krundile üheksa maapealse ja kahe maa-aluse korrusega äriruumidega elamu. Piki Alevi tänavat väheneb hoone kõrgus korrusekõrguste terrasside kaupa kolme korruseni.
Planeeritava ala kontaktvöönd on polüfunktsionaalne piirkond, kus paiknevad või on lubatud ehitada 3-12-korruselisi elu- ja ärihooneid. Silmatorkavaim on Pärnu maantee ja Tondi tänava ristmikku tähistav 16-korruseline kauplustega elamu.
Arvestades piirkonna linnaehituslikke eeldusi – heal tasemel ühistranspordiga varustatus ja side linna teiste piirkondadega, tehnovõrkude olemasolu, töökohtade olemasolu, sotsiaalsfääri objektide lähedus ja kaubandus-teenindusettevõtete paljusus -, on planeeritava ala lähiala hakanud kujunema linnatüüpi majade piirkonnaks, kus hoonete esimestel korrustel on kauplused, ärid või teenindusasutused ja kõrgematel korrustel korterid.
Detailplaneeringu koostamine algatati Tallinna Linnavalitsuse korraldusega 2. aprillil 2008. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimus 17. aprillil 2008 avalik arutelu.
Detailplaneering võeti vastu Tallinna Linnavalitsuse 13. mai 2009 korraldusega ning oli seejärel 10.-25. juunini 2009 avalikul väljapanekul. Avaliku väljapaneku ajal vastuväiteid ega ettepanekuid ei esitatud.
Seotud lood
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.