SEB selgitusel määrati Taloti 22 protsendi aktsiate enampakkumise alghinnaks 135,6 miljonit krooni, kuna see on aktsiatega tagatud nõude summa.
SEB kõneisik Silver Vohu selgitas, et aktsiate enampakkumine korraldatakse AS-i Kolle emiteeritud võlakirjadest tulenevate kohustuste täitmiseks tagatise realiseerimise arvel, põhjusel, et AS Kolle ei ole võlakirjadest tulenevaid kohustusi nõuetekohaselt täitnud. Enampakkumise alghind määrati müügisolevate aktsiatega tagatud nõude (võlakirjade nominaalväärtuste) summas. Kas selle hinnaga müük õnnestub, selgub peale enampakkumise läbiviimist.
SEB pank paneb enampakkumisel müüki ASi Talot 5730 aktsiat nimiväärtusega kokku 2 865 000 krooni, mis on ligi 22% ehitusmaterjalitootja aktsiakapitalist. Aktsiad on registreeritud Eesti väärtpaberite keskregistris, aktsiate alghind on 135,6 miljonit krooni.
1990. aastal tegevust alustanud ehitusmaterjalitootja AS Talot kuulub 98,86 % ulatuses ASile Kolle, kelle võlakirju märkisid erinevad pensionifondid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
28. aprillil teatas AS Kolle juhatuse esimees Igor Geller vastuseks Äripäeva järelpärimisele võlakirjade lunastamise kohta, et hetkel peab ettevõte läbirääkimisi võlakirjaemissiooni kustutamise tähtaegade pikendamise üle. "Tulemustest teavitan teid kohe pärast kõneluste lõppu," lubas Geller.
Ehitusettevõtte võlakirjade lunastamise tähtpäev saabus 24. aprillil, kuid raha investorite arveile ei laekunud. Võlakirjaemissiooni korraldas buumi aegu kinnisvaraarendusega tegelema asunud ASile Kolle SEB. Ehitusfirma oleks pidanud investoreile tagasi maksma 129 miljonit krooni koos 6%lise intressi ja kuue kuu euriboriga.
Seotud lood
Kui eelmise aasta lõpus maksid SEB Progressiivses fondis 750 Kolle AS võlakirja 11,7 miljonit krooni, siis nüüd vaid 1,17 miljonit krooni.
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.