Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tartu raudteejaama ooteplatvormi projekteerimistingimused
Tartu linn määras projekteerimistingimustes nõuded, kuidas rekonstrueerida Tartu raudteejaama teedevahelist ooteplatvormi, varikatust ja jalakäijate tunnelit.
Raudteealane standard näeb platvormide kõrguseks ette 550 millimeetrit.
Projektis tuleb määrata reisijatele vajalike suunaviitade ja infotahvlite paigaldamine ooteplatvormidele ning raudejaamahoone ümbrusesse.Juurdepääsude projekteerimisel tuleb lahendada muuhulgas ka liikumispuudega inimeste pääs ooteplatvormile.
Ooteplatvormi, varikatuse ja raudteealuse tunneli renoveerimisel tuleb kavandada normidele vastav valgustuslahendus, tunnelis normidele vastav ventilatsioon. Projektis tuleb tagada hea nähtavus ja valgustatus ning selgelt eristatavad juurdepääsud ja liikumisteed. Ooteplatvorm ja selle juurdepääsud lülitatakse Tartu linna videovalvesüsteemi. Projekteeritavalt alalt tuleb lahendada sademevee kogumine ja kanaliseerimine.
Kuna raudteedevahelise ooteplatvormi varikatus on vaksalihoone osa ja läheduses asuvad hooned on tunnistatud riiklikuks kultuurimälestiseks, siis on projekteerimistingimustega ette nähtud rekonstrueerimistöödeks muinsuskaitse eritingimuste tellimise ja nendega arvestamise nõue.
Vastavalt raudteeseadusele väljastab raudtee infrastruktuuri objektile ehitusloa Tehnilise Järelevalve Amet. Ehitusloaga projekt esitatakse Tartu linnale arvamuse andmiseks.