• 16.06.09, 13:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu raudteejaama ooteplatvormi projekteerimistingimused

Tartu linn määras projekteerimistingimustes nõuded, kuidas rekonstrueerida Tartu raudteejaama teedevahelist ooteplatvormi, varikatust ja jalakäijate tunnelit.
Raudteealane standard näeb platvormide kõrguseks ette 550 millimeetrit.
Projektis tuleb määrata reisijatele vajalike suunaviitade ja infotahvlite paigaldamine ooteplatvormidele ning raudejaamahoone ümbrusesse.Juurdepääsude projekteerimisel tuleb lahendada muuhulgas ka liikumispuudega inimeste pääs ooteplatvormile.
Ooteplatvormi, varikatuse ja raudteealuse tunneli renoveerimisel tuleb kavandada normidele vastav valgustuslahendus, tunnelis normidele vastav ventilatsioon. Projektis tuleb tagada hea nähtavus ja valgustatus ning selgelt eristatavad juurdepääsud ja liikumisteed. Ooteplatvorm ja selle juurdepääsud lülitatakse Tartu linna videovalvesüsteemi. Projekteeritavalt alalt tuleb lahendada sademevee kogumine ja kanaliseerimine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuna raudteedevahelise ooteplatvormi varikatus on vaksalihoone osa ja läheduses asuvad hooned on tunnistatud riiklikuks kultuurimälestiseks, siis on projekteerimistingimustega ette nähtud rekonstrueerimistöödeks muinsuskaitse eritingimuste tellimise ja nendega arvestamise nõue.
Vastavalt raudteeseadusele väljastab raudtee infrastruktuuri objektile ehitusloa Tehnilise Järelevalve Amet. Ehitusloaga projekt esitatakse Tartu linnale arvamuse andmiseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.06.25, 11:23
Katuseakende vananemine – probleem, millega peab arvestama
Katuseaknad on oluliselt enamat kui lihtsalt valgusallikad. Need mõjutavad hoone energiatõhusust, ventilatsiooni ja sisekliimat. Vananedes võivad aknad tekitada probleeme, mis ei ole esialgu visuaalselt märgatavad, kuid mis aja jooksul kahjustavad konstruktsioone ning halvendavad kasutajate mugavust.

Enimloetud

1
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
2
Uudised
  • 20.06.25, 06:45
Arco Vara alustas Kristiines uute elamute ehitust
3
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.
4
Uudised
  • 19.06.25, 10:56
Anija vallas alustas tööd tohutu päikesepark
5
Uudised
  • 20.06.25, 08:15
Merko Uus-Veerenni arendus sai täiendust
6
Uudised
  • 18.06.25, 15:34
Tubli töö! Eesti esimesele elamumessile jõudis 10 000 külastajat
Vaata galeriid, mis seal toimus!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele