• 10.06.09, 11:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pakkumishinnad langevad üha tempokamalt

Elamispindade pakkumishindade muutust kajastav KV.EE indeks on pea sirgjoonelise languse tulemusena maandunud tänaseks 70,7 punkti tasemele, kirjutab Tõnu Toompark.
Võrreldes aastataguse ajaga on indeksi languseks 26%. Maksimaalse indeksi väärtusega aprillis 2007. a. võrreldes on indeksi languseks koguni 35%.
Absoluutnumbrites on tänase elamispinna ruutmeetri keskmine pakkumishind 14 500 krooni. Aastataguseks pakkumishinnaks oli 19 600 krooni ja tipphinnaks kahe aasta taguses aprillis oli 22 300 krooni ruutmeetri eest.
Paraku peab tõdema, et pakkumishindade langus on järjest kiirenemas. Veel käesoleva 2009. aasta alguses oli aasta baasil pakkumishindade languseks kõigest 16%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vaatamata sellele, et elamispindade pakkumishindade langus on pisut kiirenenud peab siiski tõdema, et tõenäoliselt langus jätkub ja kiireneb veelgi. Seda põhjusel, et siiani on pakkumishinnad langenud märkimisväärselt vähem, kui seda on teinud reaalsed tehinguhinnad.
Nii on elamispindade tehinguhinnad mais 2009. a. aastatagusega võrreldes langenud maa-ameti andmetel 41 ning tipphindadega 2007. a. aprillis võrreldes koguni 48% võrra jõudes 2009. a. mai kuuks 10 100 krooni tasemele.
Elamispindade pakkumiste arv portaalis KV.EE on küll juba seitsmendat nädalat järjest languses, kuid samas ei saa rääkida konkurentsi vähenemisest kinnisvaraturul. Pakkumiste arvu vähenemine on tingitud eelkõige maaklerite arvu vähenemisest ja asjaolust, et paljud pakkumised on olnud erinevate maaklerite poolt portaali mitmekordselt sisestatud.
Portaalis KV.EE on 19 900 pakkumist, 19 ja 23 tuhande vahel on pakkumiste arv kõikunud juba viimase viie kvartali jooksul.
Eelnevate numbrite baasilt saab teha ühe olulise järelduse: kinnisvaramüüja, kes tänasel turul soovib kinnisvara reaalselt ka müüdud saada peab paljude pakkumiste seast välja paistma.
Võimalus eristumiseks on tänase hinnatundliku ja ebakindluse käes vaevleva ostja jaoks esmalt atraktiivne pakkumishind. Kui pakkumishind jääb müüja soovunelmate valda, siis puudub võimalus võimalike ostjate tähelepanu pälvida ja müük jääb tegemata.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele