Linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt täpsustatakse Tallinna linna kaevetööde eeskirja ning muudatakse karmimaks nõuded kaevetööde järgsele taastamisele, õhutades kasutusele võtma moodsaid kaevetööde tehnoloogiaid.
Abilinnapea Deniss Boroditši sõnul ei saa linn tee omanikuna nõustuda olukorraga, kus kaevetööde järgselt halveneb teedevõrgustiku seisukord ning linnale tekitatakse olulist materiaalset kahju. „Teekatete taastamise nõuete karmistamisega on võimalik motiveerida tehnovõrkude valdajaid ettenägelikumalt ja hoolikamalt läbi mõtlema oma tegevusi ning kasutama moodsaid kaevetööde tehnoloogiaid,“ selgitas Boroditš.
Tallinna Kommunaalameti juhataja Ain Valdamanni sõnul kehtestatakse kaevetööde eeskirja muudatusega nõue, mille kohaselt asfaltkatted taastatakse asfaldilaoturiga kuni 6,5 m laiustel teedel sõidutee kogu laiuses, üle 6,5 m laiustel teedel ühel sõidusuunal tehtava kaevetöö korral poole sõidutee laiuses ning mõlemal sõidusuunal tehtava kaevetöö korral sõidutee kogu laiuses. „Alla viie aasta vanuste asfaltkatete korral on paiga minimaalne pikkus 10 m ja selle pealiskiht tuleb ehitada asfaldilaoturiga ja vajadusel vahetatakse ka äärekivid.“
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.