"Selle, mida tähendab eluaegne garantii, on eri tootjad erinevalt sõnastanud," rääkis Äripäevale tarbijakaitseameti peaspetsialist Kadri Kauksi.
Enamasti peetakse eluaegse garantii all silmas seda, et garantii kehtib tootele seni, kuni see pole läbi kulunud ega rikutud valedest kasutamismeetoditest või valest hooldusest, selgitas Kauksi. "Garantii andmisel arvestatakse siiski toote eluiga. See, kas garantii kehtib tervele tootele või vaid mingitele osadele sellest, peab olema garantiilepingus kirjas," lisas ta.
"Kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast,“ kinnitas Kauksi.
Nimelt ei saa müüjad omapoolse garantiiga vähendada ega muuta enda seadusest tulenevat kohustust vastutada asja lepingutingimustele vastavuse eest kahe aasta jooksul. Garantiitingimused ning see, mida garantii täpselt sisaldab, peavad olema kaupluses kirjalikult fikseeritud ning tarbijale tuleb ostumomendil neid tingimusi tutvustada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.