18. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Garantii tähendus sõltub tootjast

"Selle, mida tähendab eluaegne garantii, on eri tootjad erinevalt sõnastanud," rääkis Äripäevale tarbijakaitseameti peaspetsialist Kadri Kauksi.

Enamasti peetakse eluaegse garantii all silmas seda, et garantii kehtib tootele seni, kuni see pole läbi kulunud ega rikutud valedest kasutamismeetoditest või valest hooldusest, selgitas Kauksi. "Garantii andmisel arvestatakse siiski toote eluiga. See, kas garantii kehtib tervele tootele või vaid mingitele osadele sellest, peab olema garantiilepingus kirjas," lisas ta.

"Kohustuslik on järgimiseks aga tarbijatele seadusega määratud pretensiooni esitamise õigus, mis ei sõltu müüjast,“ kinnitas Kauksi.

Nimelt ei saa müüjad omapoolse garantiiga vähendada ega muuta enda seadusest tulenevat kohustust vastutada asja lepingutingimustele vastavuse eest kahe aasta jooksul. Garantiitingimused ning see, mida garantii täpselt sisaldab, peavad olema kaupluses kirjalikult fikseeritud ning tarbijale tuleb ostumomendil neid tingimusi tutvustada.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688