Uutes kinnisvaraarendustes maksab autokoht kuni 300 000 krooni, ent garaažide järelturul on hinnavõimalusi rohkem, kirjutab Ekspresskinnisvara.
Hetkel müügisolevatest garaažidest on kalleim 500 000 krooni maksev kahele autole mõeldud 50 ruutmeetrine pind Tallinna kesklinnas. Ruum asub kolmekorruselise „Eesti-aegse” kortermaja all ning on keskmises seisukorras.
Üldisest kallim hinnatase, 150 000 kuni 300 000 krooni, hõlmabki autokohti Tallinna kesklinnas. Tegemist on peamiselt 12-16 ruutmeetri suuruste kohtadega uute majade keldrites asuvatel parklakorrustel. Samas, 195 000 krooni eest saab Liivamäe tänaval osta kahekohalise boksi maa-aluses garaažis, mis on rajatud samal ajal sealsete suurpaneelelamutega.
80 000-150 000 krooni eest on müügil klassikalised nõukogude-aegsed garaažiboksid Tallinna paneelrajoonides. Peamiselt on tegu maa-alustes parklakompleksides asuvate ruumidega, mis on keskmises seiskukorras a la „nagu üks õige garaaž ikka”.
Alla 80 000 krooni maksavad kõik ülejäänud „autode kodud” üle Eesti. Valida on igas seisukorras ja erineva hinnakalssiga garaažide vahel. Ühiseks jooneks on aga ehitiste väljanägemine – pea kõik boksid asuvad pikkades lintehitistes, kus ühe ruumi suurus on keskmiselt 19-22 ruutmeetrit. Näiteks Jõhvis võib sellise boksi osta 29 000 ja Viljandis 27 000 krooni eest.
Seotud lood
Maja ehitamisel mõeldakse algusfaasis pigem vundamendi, katuse ja küttelahenduse peale ning sisustust hakatakse reeglina planeerima siis, kui parkett on paigaldatud ja seinad värvitud. Tegelikult kõlab nagu katastroofi valem, sest köök ei ole lihtsalt mööbel ja selle esimesi samme peab kindlasti kavandama juba ehitusjärgus. Miks? Majaehitaja Madis selgitab kohe välja.