• 04.09.07, 12:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kinnisvarabuumi jäävad meenutama papist majad

Kinnisvarabuumi aeg on läbi, ent suure buumi mälestusmärgina jäävad kuumi kinnisvara-aastaid meenutama pisikestele kruntidele pitkitud papist majad, millel puudub peaaegu igasugune ostjaskond, kirjutab Äripäevas Enn Tosso.
Tallinna ja Tartu lähiümbruse põllud on viimastel aastatel kinnisvaraarendajate meelispaigad.
Kuna linnades sees vaba maad napib, siis polnud midagi lihtsamat, kui ehitustegevus linnast välja viia. Iseenesest ongi loogiline,et suurlinnadel tekivad eeslinnad kenade eramute või ka pisemate kortermajadega. Nii on see igas viisakas linnas.
Paraku põhjustas "Eesti majanduse eripära" säärase kinnisvarabuumi, et uued majad ja korterid piltlikult öeldes kisti arendajate käest ära ning oldi nõus iga hinnaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nüüd on see aeg loomulikult läbi, ent suure buumi mälestusmärgina jäävad kuumi kinnisvara-aastaid meenutama pisikestele kruntidele pitkitud papist majad, millel puudub peaaegu igasugune ostjaskond.
Viimase viie-seitsme aasta jooksul on püütud arendada ja ehitada sama palju uusi pindu kui oleks normaalse arengu korral rajatud 25 aastaga. Pole parata, et sellise rabistamise eest tuleb lõivu maksta.
Kinnisvaraturuga seoses on räägitud ainult võitjatest. Tõusval turul võitsid ostjad, vahendajad, arendajad ja ehitajad. Kinnisvaraga tegeledes oli võimatu mitte rikkaks saada. Nüüd selguvad kaotajad: need arendajad, kes piiritus ahnuses ja rumaluses arendasid täiesti perspektiivitutesse kohtadesse, kus turuhinnad juba preaegu jäävad ehituse hindadele alla.Kaotajad on ka need ostjad, kes kinnisvarapalavikus esimese kättesaadava arendusega leppisid. Kui praegused arengud jätkuvad, jäävad nii mõnedki majad poolikuks või lihtsalt tühjaks tondilossiks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele