Suurbritannias aastatel 1970-1994 läbi viidud ehitusuuringust, kus vaadeldi hilinemiste ja eelarvest üle mineku põhjusi selgus, et 40% ettenägematustest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates on nüüd küsimus selles, et mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord kujuneb arvatust keerulisemaks. Siin on erinevaid lahendusi, aga Leca eelis on lahenduse kiirus, mida saame mõõta tundide ja päevadega, mitte nädalate ja kuudega.

- SIIA ASEMELE TULEB UUS PILT
Aja mõõtmine tähendab siin seda, et peab tulema välja uue teostatava lahendusega, arvestamata seejuures kooskõlastuseks kuluva ajaga. Kui me räägime alternatiivsetest geotehnilistest lahendustest, on need siis vai-plaat või vertikaaldreenid – need on kallimad või aeganõudvamad protsessid, kui kergkruusast padja tekitamine. Eestis on selliseid lahendusi küll tehtud ja peaks rohkemgi tegema, aga siin me peame ajas tagasi minema ja saame vaadelda näiteks Värska piirivalvekordoni juurde viivat teed, mis on rajatud kergkruusale
Juhindudes meie emaettevõtte Saint-Gobaini põhimõttest, mis eesti keeles kõlab umbes nii: muudame maailma meile paremaks koduks, mõtleme ka
Leca Eestis nii siinsete teedeehitusprojektide kui ka Rail Balticu peale. Tuleb tõdeda, et meie Häädemeeste tehas on kindlasti võimeline enamaks, kui on tänane kergkruusa vajadus. Rail Balticu rajamisel on Eestis kõige kaugemale jõutud - tegeletakse juba konkreetsete lõikude ehitamisega ja selle üle saab ainult rõõmustada.
Pakume tutvumiseks kaks head näidet kergkruusa kasutamisest Euroopas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Blackpooli tee aluspinna stabiliseerimine kergkruusa abiga
Blackpoolis, Loode-Inglismaal, on käimas tee-ehitusprojekt, mille eesmärk on ühendada omavahel kaks maanteelõiku. Asukoha lähedus merele tähendab, et piirkonnas on pehmed pinnaseolud, mis seavad ehitustöödele märkimisväärseid väljakutseid. Nende probleemide lahendamiseks on ette nähtud enam kui 5000 m³
Leca LWA kergkruusa kasutamist, parandamaks pinnase stabiilsust ja toetamaks vajaliku infrastruktuuri rajamist.
Väljakutsed ja insenertehnilised lahendused
Pehme pinnase tõttu osutusid tavapärased ehitusmeetodid projekti jaoks sobimatuks. Probleemi lahendamiseks tehti valik Leca LWA kui kergekaalulise täitematerjali kasuks, mis vähendab oluliselt koormusest tingitud vajumist ja tagab maantee stabiilse aluse. See uuenduslik lähenemine parandab pinnase stabiilsust ning säilitab konstruktsiooni terviklikkuse, tagades uuele teele pikaajalise vastupidavuse.
Kokkuvõte
Leca LWA strateegiline kasutamine on olnud võtmetähtsusega pehmest pinnasest tulenevate probleemide ületamisel, võimaldades selle olulise taristuprojekti edukat elluviimist. Valmimise järgselt parandab uus tee piirkondlikku ühenduvust, toetab kohaliku ettevõtluse kasvu ja suurendab transpordi tõhusust – seda kõike liiklushäireid minimeerides ning Blackpooli transpordivõrgustiku pikaajalist kestlikkust tagades.
Kergkruusa kasutamine vundamentide kindlustamiseks sadamas
Kui ehitise vundament rajatakse pehmetele mudakihtidele, on kerge ja stabiilse täitematerjali kasutamine vajumise riski minimeerimiseks hädavajalik. Just sellel põhjusel otsustas projektikonsultant kerge täitematerjali kasutamise kasuks ka Taanis Nystedi sadamas ehitatava sulundseina rajamisel. Projekteerija Munck Havne & Anlæg valis parimaks lahenduseks Leca LWA kergkruusa, mis pakub nii tehnilisi eeliseid kui ka majanduslikku tasuvust.
Miks just Leca LWA?
Leca LWA osutus valituks tänu asjatundlikule nõustamisele, tõhusale tarnele ja suuremale kuluefektiivsusele võrreldes teiste alternatiividega, näiteks vahustatud klaasiga. LWA väike omakaal oli kriitilise tähtsusega aluspinnasele mõjuva koormuse vähendamisel, aidates tagada stabiilse ja vastupidava konstruktsiooni.
Tõhus tarne ja paigaldus
Kokku tarniti objekti tarbeks kuus koormat Leca kergkruusa, igaühes 100 m³ materjali. Paigalduse optimeerimiseks kasutati pneumaatilist puhumismeetodit läbi eriti pika vooliku, mis võimaldas jaotada 100 m³ materjali ühtlaselt vaid kahe kuni kahe ja poole tunniga, kasutades seejuures vaid kahte töömeest. See meetod pakkus selget eelist traditsioonilise ekskavaatoriga paigaldamise ees, mis oleks asukoha pehme pinnase tõttu osutunud keeruliseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
PAROC® toob ehitusturule uue toote – PAROC
Linio 10cc. Tegemist on kaasaegse kivivilla soojusisolatsiooniplaadiga fassaadide jaoks (ETICS), mille mõlemad pooled on juba tehases kruntvärviga kaetud. See lahendus aitab ehitusplatsil tööd tõhusamalt korraldada, säästes paigaldusaega ja vähendades liimikulu.