Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 15. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kütte- ja veelahendusi pakkuv Silfer: kvaliteet ja tähtajad on muutunud hinnast tähtsamaks

Katlamajade, keskküttesüsteemide, kanalisatsiooni ja veevarustusega seotud lahendusi pakkuv Silfer OÜ on suurte ambitsioonidega Lääne-Virumaa ettevõte, mille töötajad ei karda ette võtta suuri asju. "Kes teeb väikeseid töid, see jääbki väikseid asju tegema – meie ambitsioon on olla julgem,” kinnitab ettevõtte juht Silver Aros.

Nii on ettevõte näiteks viimasel kolmel aastal osalenud paljude kaitseehitiste rajamisel Lääne Virumaal, kaasa löönud mitmete Eesti suurte kaubanduskeskuste valmimisel, aidanud ehitada ning renoveerida kortermaju, remondihalle ja toomishooneid – ja jõudnud Gaselli toppi.

Tänavu sügisel 9-aastaseks saava Lääne-Virumaal asuva katlamajade, keskküttesüsteemide, kanalisatsioonide ja veevarustusega seotud lahendusi pakkuva firma Silfer OÜ tegevjuht Silver Aros omab valdkonnas kogemusi juba üle 20 aasta.
Foto: Erakogu

Muu hulgas tegeles Silfer näiteks Tapal asuva Eesti suurima söökla küttesüsteemide väljaehitamisega. "Oleme võtnud ette julgeid ja suuri asju ning kuna oleme nendega hästi hakkama saanud, on mahud ja objektid järk-järgult suurenenud. Meie õnneks oleme leidnud suurepärased koostööpartnerid nagu Nordecon, kellega koos neid suuri asju teha,” räägib Aros ja lisab, et samas arenguruumi veel on, sest veidi pidurdab hoogu tänane tööjõuturg, kus on keerukas leida vastava taustaga häid töötajaid. Silfer pakub terviklikke lahendusi alates seadmete hankimisest kuni paigalduse ja hoolduseni üle Eesti. Kõigile teostatud töödele pakutakse ka järelhooldust ja garantiid ning koostööpartnerite kaudu ka projekteerimisteenust.

Silver Aros, Silfer OÜ tegevjuht
Tänapäeval on peatöövõtjale ja tellijale hinnast olulisem kvaliteet, tähtaegade täitmine ja töid teostava ettevõtte maine. Oleme läinud seda teed, et teeme koostööd vaid valitud partneritega ning võtame vastu ainult need projektid, mida kindlasti suudame nõuetekohaselt täita.

"Tänapäeval on peatöövõtjale ja tellijale hinnast olulisem kvaliteet, tähtaegade täitmine ja töid teostava ettevõtte maine. Oleme läinud seda teed, et teeme koostööd vaid valitud partneritega ning võtame vastu ainult need projektid, mida kindlasti suudame nõuetekohaselt täita.”

Tänavu sügisel 9-aastaseks saava Silfer OÜ töötajatel on valdkonnas kogemusi üle 20 aasta. Ettevõtte juhataja sõnul on tegemist aga kiirelt areneva sektoriga, kus senised kogemused on sama tähtsad kui pidev eneseharimine uute tehnoloogiate alal. Ehk kuigi kütte- ja reoveelahenduste hankimine, paigaldus ja hooldus on ettevõtte igapäevatöö, osalevad töötajad pidevalt erialastel täiendkoolitustel, et olla kursis kõige uuemate erialaste lahendustega. Aros alustas samal erialal tööd juba ülikooli kõrvalt, kuid kuna tööandja lõpetas eelmise majanduskriisi ajal töö, tuli mõte luua enda ettevõte. Algus oli keerukas, aga esimesed tegevuseks vajalikud tööriistad saadi KredExi toetusel ja siis hakkas vaikselt töö pihta. Täna töötab ettevõttes 12 inimest ning lisaks on neil kontrollitud taustaga koostööpartnerid, kes vastavalt vajadusele Silferile allhanget teevad.

Mis on 10 aastaga kütteturul muutunud?

See, mis toimus ehitusturul 10 aastat tagasi ja toimub täna, on Arose sõnul täiesti kaks erinevat asja. „Tellija on saanud palju targemaks, samuti järelevalve ja ehitajad. Oleme jõudnud paberprojektidelt palju täpsemate mudeliteni arvutis, mis aitavad vältida igasuguseid apse ja möödalaskmisi. Iga ehitusega seotud ettevõte investeerib tõsiselt oma töötajate koolitustesse ja professionaalsetesse tööriistadesse,” loetleb ta ja lisab, et ka Silfer üritab mitte lihtsalt ajaga kaasas käia, vaid ette mõelda.

"Kui on võimalik tänu mõnele seadmele efektiivsemalt töötada, siis selle investeeringu ka teeme, sest kui töötajaid pole võtta, peavad tööriistad paremad olema! Tänu sellele suudame nii mõnestki konkurendist poole pisema töötajate arvuga sama keerukusastmega töö kaks korda kiiremini lõpule viia.” Rääkides trendidest, märgib Aros, et uute majade puhul eelistavad kliendid maakütet, aga ka pellet- ja õhk-vesi-kütet. Kortermajade kliendid eelistavad nii kütte- kui ka ventilatsiooniseadmete puhul kaugjälgimist, mis aitab kulusid kontrolli alla hoida. "Kui näeme projektis paremaid lahendusi või võimalust väiksemate kuludega süsteem välja ehitada, pakume alati selle ka kliendile välja. Prioriteet ei tohi olla see, mis on paberil, vaid parim võimalik tulemus tellija jaoks. Oma ala spetsialistidena on meie töö klientidega kaasa mõelda!”

Vaata lisaks www.silfer.ee

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785