• 23.10.25, 13:00

Rohetiigri eestvedaja: poliitiline investeerimiskindlus on ammu kadunud

00:00
  • Karmen Laur
Rohetiigri eestvedaja: poliitiline investeerimiskindlus on ammu kadunud

Eesti ettevõtted ja liidud on koos Rohetiigriga pannud paika, kuhu majandus liigub järgmisel 15 aastal. Terava luubi all on energeetika, transport, ehitus, maakasutus ning tööstus ja ringmajandus. Kuu aja pärast on valmis neid ühendav peateekaart, mis võtab valdkonnad kokku ning näitab riske ja vajalikke tegevusi.

“Teekaartide mõte on pakkuda pikaajalist kindlustunnet nii ettevõtjatele kui näidata riigile, mida ettevõtjad ja erasektor on valmis tegema selleks, et riik saaks endale püstitatud ülesanded täita,” ütles Rohetiigri eestvedaja Andres Veske saates “Kestlikul kursil”.

Kindlustunnet pole tema sõnutsi pikalt olnud energeetikas, kus pole aru saada, kuhu liigume, milliseid energialiike arendame ja miks planeeringud takerduvad. “See on riigi tasemel üks väga suur küsimus, sest täna otsustatakse ühte, homme öeldakse juba midagi teist, kui tuleb uus valitsus ja uus ideoloogia,” nentis Veske.

Samuti on selgusetus transpordis, kus oleme maha kukkunud trajektoorilt, mida transpordi teekaart pea kaks aastat tagasi ette nägi, tõi saates välja Rohetiigri peateekaardi koostaja ja autoettevõtete liidu juht Kersten Kattai. “Tuumprobleem transpordis ei ole mitte see transport, mis tegeleb ettevõtlusega – raskeveondus ja bussid –, vaid ennekõike meie kõigi isiklikud sõiduautod, kus tuleb enam kui kaks kolmandikku süsinikuheitmest,” rääkis Kattai.

Lahendus oleks tema sõnul platvorm, mis ühendaks kõik transpordivahendid, ka tõuksid ja taksod. Samuti ühtne pilet, mida saaks igal pool kasutada. Nagu välismaal tehakse, ainult me ei ole seda siiani suutnud, tõdes Kattai. “Sellise keskkonna loomist arutame enam kui kümme aastat, see ei ole nii keeruline.”

Samuti räägime saates hoonete energiatõhustamisest. Hinnangute järgi on vaja renoveerida 25 miljonit ruutmeetrit hoonefondi ning renoveerimise maht on 2050. aastani 24 miljardit eurot. Kuidas kümneid miljardeid mõistlikult kasutada ja miks teeb odav elekter hoopis karuteene, kuuleb lähemalt saatest.

Ka on juttu maakasutusest ja metsandusest ning töösturite huvidest ning tööstusest ja ringmajandusest, mille teekaart alles valmib.

Teekaartidest kuuleb lähemalt 26. novembril toimuval Tasakaalus majanduse foorumil "Elevant toas".

Fotol on vasakul Andres Veske ja paremal Kersten Kattai. Foto autor on Egle Palm.

Viimased uudised

Uudised
  • 23.10.25, 15:21
Selgus Viljandi bussijaama ja Selveri arhitektuurivõistluse võitja
Uudised
  • 23.10.25, 13:43
Ehitussektori hinnatõus toob kinnisvara hinnatõusu
Uudised
  • 23.10.25, 10:16
Hundipea arendaja hakkab vanadest majadest tegema uusi
Uudised
  • 23.10.25, 09:52
Roosimaa: kättesaadavus ei tähenda, et korter Toompeal peab maksma sama palju, kui Maardus
Muudaks büroohoonete otstarvet? Roosimaa: kui võrrelda vanemaid B ja C objekte ja uuemaid A klassi büroohooneid, siis võib juhtuda, et vanem objekt on isegi paindlikum. Poliitikud ja ametnikud - siin on Teile mitu mõttekohta!
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Uudised
  • 22.10.25, 14:15
Everaus loob puitelementidest uusarenduse
Uudised
  • 22.10.25, 11:51
Popi minimaja ehitamist piirab rida keelde
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele